آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

  • ۰
  • ۰

وی پی اس چیست؟

یک سرور خصوصی مجازی (VPS) روشی مقرون به صرفه برای یک کسب و کار کوچک برای به دست آوردن انعطاف پذیری و کارایی بیشتر نسبت به میزبانی مشترک بدون هزینه های مربوط به اجرای سرور اختصاصی است. اکثر مشاغل کوچک به تمام قدرت یک سرور اختصاصی نیز نیاز ندارند، بنابراین VPS یک گزینه خوب در بین زمانی که از هاست اشتراکی خود پیشی می گیرید فراهم می کند. قدرت و انعطاف پذیری سرور خود را بدون هزینه و پیچیدگی مدیریت سخت افزار برون سپاری شده به دست آورید.
 

یک سرور خصوصی مجازی چگونه کار می کند؟

VPS اساساً سروری است که در یک سرور اجرا می شود. یک سرور فیزیکی میزبان چندین سرور مجازی است که هر کدام از بقیه جدا شده اند. این کار با نرم افزاری به نام Hypervisor انجام می شود که سرور فیزیکی را بخش بندی می کند و هر بخش را از بقیه جدا نگه می دارد.

هر VPS سیستم عامل خود را مستقل از سایرین اجرا می کند و این توهم را ایجاد می کند که در واقع سرور مستقل خودش است. هر VPS همچنین می تواند به طور مستقل راه اندازی مجدد شود.پ

VPS در مقایسه هاست مشترک

VPS و هاست اشتراکی هر دو منابع یک سرور را به اشتراک می گذارند. اما با میزبانی اشتراکی، منابع به طور مساوی بین همه کاربران به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که پهنای باندی که هر کاربر در دسترس دارد همیشه در نوسان خواهد بود و هر کاربر کنترل زیادی روی پهنای باندی که در هر زمان در دسترس دارد نخواهد داشت.

VPS یک گزینه سفارشی تر ارائه می دهد که شامل کنترل بیشتری بر روی داده ها و استفاده از پهنای باند شما می شود. هنگامی که یک ارائه‌دهنده سرویس VPS را انتخاب می‌کنید و برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به شما امکان دسترسی به حداکثر مقدار RAM، پهنای باند، و فضای سرور را می‌دهد، بنابراین می‌توانید مقدار مورد نیاز خود را انتخاب کنید، و استفاده از تمام آن متعلق به شما خواهد بود. در تمام زمان ها.

 

VPS در مقابل هاست اختصاصی

هاست اختصاصی مطابق با نام خود است. این شامل یک سرور میزبان کاملاً اختصاصی است که در آن 100٪ منابع به سایت شما اختصاص داده شده است. از سوی دیگر، VPS دارای مقدار اختصاصی منابع است که از یک سرور اشتراکی به سایت شما اختصاص داده شده است، که اساساً یک کل بزرگتر را به شما می دهد. هنگامی که یک هاست اختصاصی دارید، کل هاست متعلق به شماست تا از آن استفاده کنید.
 

نحوه انتخاب هاست VPS مناسب

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که باید بپرسید و مواردی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید VPS ارزان برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

محیط: در کدام محیط اجرا خواهید کرد؟ ویندوز و لینوکس دو گزینه هستند که هر دو کاملاً متفاوت هستند، اما باید با انتخاب یکی شروع کنید.

 

مدیریت شده در مقابل مدیریت نشده: آیا فرد یا تیم فناوری اطلاعات برای کمک به مدیریت سرور VPS خود دارید؟ اگر نه، ممکن است بخواهید یک راه حل میزبانی مدیریت شده را در نظر بگیرید که در آن مدیریت سرور در سرویس گنجانده شده است.

 

افزونگی و مقیاس پذیری: سرور شما چگونه از داده ها نسخه پشتیبان تهیه می کند؟ برای اطمینان از پشتیبان‌گیری امن اطلاعات شما در خارج از یک سرور، به یک راه‌حل میزبانی با یک برنامه شکست نیاز دارید. همچنین، اگر پهنای باند کسب و کار شما باید تغییر کند یا نیاز به افزایش مقیاس دارید، آیا راه حل هاست شما می تواند رشد کند تا نیازهای شما را با تغییر برآورده کند؟

 

مبتنی بر ابر یا متعارف: آیا می‌خواهید داده‌های شما روی ابر میزبانی شود یا روی سرورهای معمولی؟ سرورهای معمولی محدودیت‌های بیشتری دارند، در حالی که فضای ابری انعطاف‌پذیرتر و مقیاس‌پذیرتر است.

 

پشتیبانی مشتری: حتی بهترین طرح‌ها هم به اشتباه می‌افتند، به همین دلیل است که به پشتیبانی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کرده اید که به شما پشتیبانی 24/7 ارائه می دهد. بدون پشتیبانی مشتری در دسترس، خطر از دست دادن زمان با ارزش را دارید.

 

قیمت: اکثر ارائه دهندگان هاستینگ تخصیص فضای ذخیره سازی و RAM را به همراه سرعت انتقال داده مشخص، آدرس های IP و موارد دیگر ارائه می دهند. به طور معمول، آنها برای کل بسته هزینه ماهانه دریافت می کنند، بنابراین گزینه های خود را مقایسه کنید و ببینید چه کسی آنچه را که نیاز دارید را با بهترین قیمت ممکن فراهم می کند. قیمت می تواند از کمتر از 10 دلار در ماه شروع شود.

  • ۰۱/۰۸/۱۷
  • رها افخمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی