آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 
 
از لحاظ تاریخی، نتایج درآمد سه ماهه تسلای ایلان ماسک تأثیر قابل توجهی بر قیمت دوج کوین (DOGE) داشته است. شرکت خودروسازی آمریکایی قرار است سود سه ماهه سوم را پس از زنگ روز چهارشنبه گزارش کند. پیش‌بینی می‌شود که درآمد این شرکت نسبت به سه ماهه گذشته افزایش یابد. در این زمینه، پیگیری حرکت قیمت DOGE پس از انتشار درآمد جالب خواهد بود. ممکوین در هفته گذشته شاهد کاهش ارزش خود بود.
 

دوج کوین به عنوان گزینه پرداخت

هر گونه ذکر DOGE توسط ایلان ماسک در بیشتر موارد منجر به افزایش قیمت دوج کوین شده است. اخیرا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از پذیرش DOGE برای عطر موهای سوخته The Boring Company خبر داد. این منجر به افزایش فوری قیمت DOGE حدود 3٪ شد. اوایل امسال در ماه مه، ماسک گفت که کالاهای منتخب تسلا را می توان با دوج کوین (DOGE) خریداری کرد. خرید را می توان با ادغام کیف پول دوج کوین برای انتقال DOGE انجام داد.

حتی زمانی که تلاش‌ها برای تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در پس‌زمینه اتفاق افتاد، این توسعه منجر به بحث جدیدی شد. گزارش ها حاکی از آن است که دوج کوین (DOGE) می تواند به طور بالقوه به ارز بومی رسمی توییتر تبدیل شود. پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، ماسک سرانجام می‌تواند تا پایان اکتبر قرارداد توئیتر را ببندد.

تاثیر درآمد تسلا بر DOGE

بازار انتظار دارد تسلا در سه ماهه سوم 22.13 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که به معنای افزایش 5 میلیارد دلاری نسبت به سه ماهه گذشته است. سه ماهه آخر با همه گیری تسلا و مسائل مربوط به عملیات خدشه دار شد. بنابراین، تماس مثبت سود می تواند به این معنی باشد که قیمت دوج کوین یک جهش فوری خواهد داشت. با این حال، این تنها بر اساس رفتار تاریخی میم کوین قابل تخمین است، اما واکنش ممکن است متفاوت باشد.

برای آگاهی بیشتر در مورد عملکرد قیمت دوج کوین بهتر است به تحلیل های موجود درباره پیش بینی آینده دوج کوین در سال 2022 مراجعه کنید.

با توجه به پلتفرم ردیابی قیمت CoinMarketCap، در زمان نوشتن، قیمت DOGE در 0.05913 دلار است که 0.32 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است. ممکوین در 7 روز گذشته از یک الگوی جانبی پیروی کرد.

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

ارزهای رمزنگاری شده به شدت نوسان دارند. از بیت کوین تا دوج کوین، این توکن های دیجیتال مانند ابزارهای مالی معمولی مانند سهام و اوراق قرضه رفتار نمی کنند، اما نوسانات آنها یکی از دلایلی است که همچنان برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال جذاب هستند. بله، وقتی یک سکه یا توکن شیرجه می‌زند، می‌توانید تمام پول خود را از دست بدهید - یا ممکن است یک شبه میلیونر شوید.

با این حال، زیرمجموعه‌ای از ارزهای رمزنگاری شده برای ثابت نگه داشتن، برای ارائه ارزشی بدون نوسان طراحی شده‌اند. آنها استیبل کوین نامیده می شوند و نقش مهمی در بازارهای ارزهای دیجیتال دارند.

 
 

آیا استیبل کوین ها ارز دیجیتال هستند؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال با پیچش است. یک استیبل کوین به جای اینکه توسط یک شبکه باز و توزیع شده از رایانه ها استخراج شود که ترکیبی از ریاضی و ثبت سوابق را انجام می دهند، قیمت خود را از ارزش دارایی دیگری بدست می آورد. به طور خلاصه، یک استیبل کوین به دارایی پایه دیگری متصل می شود.
 

استیبل کوین های پیشرو کدامند؟

برجسته ترین استیبل کوین ها آنهایی هستند که برای تجارت در صرافی های کریپتو استفاده می شوند. اینها عبارتند از تتر، محبوب ترین استیبل کوین، که معمولاً در جایگاه پنج ارز برتر بازار قرار دارد و از این خرید تتر با بهترین قیمت بسیار بین سرمایه گذاران محبوب است. ارز USD یا USDC، یک پروژه منبع باز که توسط کنسرسیومی به نام مرکز اجرا می شود. و بایننس USD، یک استیبل کوین صادر شده توسط بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان.
 

موارد استفاده استیبل کوین

استفاده اولیه از یک استیبل کوین، تسهیل معاملات در مبادلات رمزنگاری است. به جای خرید مستقیم بیت کوین با ارز فیات، مانند دلار آمریکا، معامله گران اغلب فیات را با یک استیبل کوین مبادله می کنند - و سپس معامله ای را با استیبل کوین برای ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا اتر انجام می دهند.

به این ترتیب، استیبل کوین‌ها به نوعی مانند تراشه‌های پوکر برای مبادلات رمزنگاری هستند. استیبل کوین‌هایی که بیشترین معامله را انجام می‌دهند، هر کدام با یک صرافی خاص مرتبط هستند: تتر با Bitfinex. سکه USD با Coinbase; بایننس USD با Binance.

اگرچه معامله‌گران رمزارز پیشرفته ممکن است از استیبل کوین‌ها برای اهداف مختلف، از جمله سرمایه‌گذاری و وام‌دهی استفاده کنند، اکثر مبتدیان از آنها برای کاهش هزینه‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. دلیل آن این است که بسیاری از صرافی ها برای مبادله دلار آمریکا با یک استیبل کوین هزینه ای دریافت نمی کنند. به عنوان مثال، کوین بیس هیچ کارمزدی را از USDC به دلار آمریکا دریافت نمی کند. اگر به دنبال نقد کردن سریع بیت کوین با قیمت مشخص هستید، می توانید آن را به یک موجودیت با نوسان کمتر مانند کوین USD یا تتر انتقال دهید.

 

یکی دیگر از کاربردهای استیبل کوین، حواله است. یعنی انتقال وجه از مرزهای بین المللی. Sol Digital، یک استیبل کوین که به ارز ملی sol پرو متصل است، در ماه سپتامبر در بلاک چین Stellar راه اندازی شد. می توان آن را بین افراد در کشورهای مختلف بدون پرداخت هزینه های قابل توجهی که توسط اشخاص ثالث برای نقل و انتقالات پولی برون مرزی دریافت می شود، مبادله کرد.

 
 

آیا همه استیبل کوین ها به یک پول زسمی متصل هستند؟

مشابه اینکه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره برای کشورهای سراسر جهان عمل می کند، محبوب ترین استیبل کوین ها در حال حاضر به دلار آمریکا متصل هستند. یک واحد تتر، سکه USD یا بایننس USD هر یک تقریباً 1 دلار ارزش دارد. اما دارایی اساسی نباید یک پول ملی باشد. این دارایی می تواند کالایی مانند طلا (مانند طلای کیتکو)، یک الگوریتم (دای) یا حتی ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین (bitUSD) باشد.
 

کلام آخر

در نهایت برای خرید استیبل کوین ها نیازی به حساب بانکی خاصی ندارید و این به تنهایی می تواند آن ها را برای جمعیت های بدون بانک و فاقد بانک جذاب کند. اما برای خرید، فروش، تجارت و ذخیره استیبل کوین‌ها به یک کیف پول کریپتو نیاز دارید، درست مانند سایر ارزهای دیجیتال.
 
  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

  پرفکت مانی یک سیستم انتقال الکترونیکی مبتنی بر ارز الکترونیکی خودش است. کاربران می توانند چندین ارز و دارایی را در حساب های خود نگه دارند. این شرکت تلاش می کند تا سهم بیشتری از بازار را در میان رقبای خود به دست آورد، اگرچه قطعاً یک نبرد دشوار بوده است.

این شرکت که در روسیه به خوبی تأسیس شده است، همچنان در تلاش است تا یک بازیگر اصلی در صحنه بین المللی باشد. ارائه ارزهای کمتر پذیرفته شده و فهرست کوتاهی از شرکت‌هایی که از سیستم پرداخت پرفکت مانی استفاده می‌کنند، راه درازی را تا رسیدن به رتبه اول در پیش دارد.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی، که در سال 2007 تأسیس شد، یک "سیستم جهانی" است که در پاناما تأسیس شد تا یک پلت فرم بی عیب و نقص برای پرداخت های آنلاین باشد. کاربران سیستم می توانند پول را بین یکدیگر انتقال دهند، پرداخت ها را بپذیرند، وجوه را ذخیره کنند و موارد دیگر. ذخیره کردن پول شما در یک حساب می‌تواند در عین ارائه کیف پولی که از آن برای کالاها و خدمات در تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین پرداخت‌های معمولی آنلاین انجام می‌دهد، سود تعلق گیرد. کاربران همچنین می توانند بیت کوین، طلا، دلار و یورو را خریداری کرده و در کیف پول خود نگهداری کنند.

حساب هر کاربر دارای قابلیت چند ارزی است و به چهار حساب ارزی مختلف تقسیم می شود که ارزش هر دارایی را در واحدهای پرفکت مانی نگهداری می کند دلار آمریکا، یورو، طلا و بیت کوین  است.

مزایا پرفکت مانی

نقاط مثبت این سیستتم را می تونا در موارد زیر خلاصه کرد.

  • اکانت ها صرفا 4 درصد سود در سال دریافت می کنند
  • تراکنش های آنی بر روی سپرده ها و برداشت ها
  • امکان خرید سریع ووچر پرفکت مانی
  • گزینه های زیادی برای واریز و برداشت
  • امنیت وجوه

معایب پرفکت مانی

همچنین این سیستم دارای برخی از نقاط ضعف است که در پایین آورده شده است.

  • کلیه پرداخت های انجام شده در داخل سیستم نهایی و غیرقابل برگشت است.
  • هر ارائه‌دهنده خدمات مبادله گواهی شده هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کند
  • حداقل سپرده سیمی 300 دلار آمریکا است - مقدار قابل تغییر است
  • تعداد کمی از کسب و کارهای آنلاین پرفکت مانی را می پذیرند
  • حداقل موجودی 100 دلار آمریکا

امنیت پرفکت مانی

پرفکت مانی یک سیستم امن است، امنیت حساب در اولویت است. اگر یک آدرس IP یا مرورگر جدید سعی در ورود به یک حساب کاربری داشته باشد، ابتدا از دسترسی رد می‌شود و پیامی به آدرس ایمیل داده شده کاربر با یک کد پین ارسال می‌شود تا تأیید شود که مالک حساب وارد شده است. کاربر باید آن را وارد کند. کد برای دسترسی این یک روش خودکار است که در هر حساب فعال می شود.

جمع بندی

f Perfect Money در فهرست کیف پول‌های الکترونیکی و خدمات انتقال الکترونیکی شما قرار دارد، برخی از رقبای آن شایسته نگاهی دیگر هستند: Neteller، Skrill و WebMoney همگی خدمات برتر ارائه می‌دهند، مزایای بسیار بیشتری از جمله کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت، و فوری رایگان دارند.

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

لونا کلاسیک  در حال آماده شدن برای حرکت صعودی به 0.00037 دلار پس از ثابت نگه داشتن حمایت 0.00025 دلار است. طی چند هفته گذشته، عملکرد آن همچنان سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کند، زیرا آن‌ها زیان را از 0.00037 دلار محاسبه کردند. با این حال، بینش دو پایینی که اخیراً در نمودار چهار ساعته شکل گرفته است، نشان می‌دهد که حرکت 26 درصدی به سمت بالا ممکن است روی کارت‌ها باشد.

قیمت آینده لونا کلاسیک

صرافی بایننس در مرحله مرکزی فرآیند سوزاندن توکن لونا کلاسیک  (LUNC) قرار دارد. به نظر می‌رسد تلاش‌های صرافی به ثمر نشسته است و تقریباً 8.5 میلیارد توکن از عرضه پروژه کریپتو پاک شده است. در هفته دوم فرآیند رایت، که در 26 سپتامبر آغاز شد و در 1 اکتبر به پایان رسید، 5.5 میلیارد توکن LUNC از وجود پاک شد. به طور مشابه، هفته منتهی به 8 اکتبر تقریباً 2.9 میلیارد توکن را از عرضه حذف کرد.

بزرگترین شرکت صرافی رمزارز متعهد شده است که به Terra Luna Classic کمک کند تا با برنامه‌های هفتگی رایت توکن - از هر سه‌شنبه تا اطلاع ثانوی، به کاهش عرضه متورم خود کمک کند. اولی در سوم مهرماه، دومی در یازدهم و جزئیات سوختگی سوم در هفدهم اکتبر اعلام شد. 

پس از اعلام مدیر عامل بایننس ژائو  (CZ)، قیمت لونا کلاسیک در 24 ساعت تقریباً 68 درصد افزایش یافت. LUNC پس از دو برابر شدن ارزش خود در کمتر از یک هفته، از 0.00018 دلار به 0.00037 دلار در اول اکتبر جهش کرد.

حرکت صعودی لونا کلاسیک

LUNC در حال تقویت چشم انداز صعودی خود از حمایت 0.00025 دلار است. این منطقه بحرانی دو بار در سه هفته گذشته آزمایش شده است، و آن را به سکوی پرشی قدرتمندی برای یک جهش قابل توجه دیگر با هدف 0.00037 دلار تبدیل کرده است.
اصلاح قیمت Terra Luna Classic به 0.00025 دلار یک الگوی دوپایین را تکمیل کرد که ممکن است در جلسات آینده تأیید شود. هنگامی که این الگو در نمودار ظاهر می شود، معمولاً معکوس روند انتظار می رود.
معامله گرانی که مشتاق هستند مدت طولانی در لونا کلاسیک ادامه دهند، باید منتظر بمانند تا قیمت از خط گردن الگو شکسته شود - حرکتی که تضمین می کند از تله گاوی جلوگیری کنند.

 

آیا lunc رشد می کند؟

تیم توسعه Terra Luna Classic در حال انجام هر حرکتی برای موفقیت پروژه است، اما ممکن است مدتی طول بکشد. یکی از این طرح های توسعه آمیز طرح توکن سوزی لونا کلاسیک است که به قمیت این ارز کمک بزرگی خواهد کرد.

 

جمع بندی

در بالا به بررسی عملکرد قیمتی لونا کلاسی و نیز احتمال پامپ آن در آینده پرداختیم. این ارز پس از سقوط عمده ای که ارزش آن را تقزیبا به 0 رساند افزایش چشمگیری داشت و سرمایه گذاران خود را ثروتمند کرد.

 

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰
 
 
 
کریپتوکارنسی به یکی از دارایی های با سرعت بالا در چند سال گذشته تبدیل شده است. ظهور همه‌گیری کووید-19 و ظهور وب 3 رشد ارز دیجیتال را با سرعتی سریع تشویق کرده است. بیش از 10000 ارز دیجیتال در بازار دیجیتال وجود دارد که اهداف مربوطه مانند وام های مقرون به صرفه را انجام می دهند و برخی حتی آرزوی جایگزینی دلار را دارند. با وجود حجم گسترده ارزهای دیجیتال، تعجبی ندارد که چگونه بسیاری از ارزهای دیجیتال شکست خورده اند. این تعداد تا 2000 ارز رتبه بندی می شود و به دلیل تقلب ها، آماده سازی زودرس و بسیاری موارد دیگر از بین رفته اند. لونا آخرین نام این لیست است.

 پروژه لونا

جدیدترین ارز رمزپایه شکست خورده لونا است. ارزش‌های استیبل کوین معمولاً با دارایی دیگری برای تثبیت قیمت مرتبط هستند و لونا قرار است یک استیبل کوین باشد که به Terra USD گره خورده است.
متأسفانه، این پیوند لونا را پایین آورد، زیرا وقتی مقدار زیادی از ترا یو اس دی به طور غیرمنتظره ای از دلار جدا شد، همه چیز به دلیل شایعه ای مبنی بر اینکه UST نرخ بهره ثابت را به نرخ متغیر تغییر می دهد، رو به وخامت گذاشت.
اگر یک UST ضرب شود، 1 دلار لونا سوزانده می شود، و همین امر در زمانی که لونا ضرب می شود، و UST ها از بین می روند، صدق می کند. پس از تخلیه مقدار قابل توجهی از UST، استیبل کوین شروع به کاهش کرد.
با این حال شایان ذکر است که در حال حاضر این پروژه در حال احیا شدن این و حتی می تواند به یک پروژه سود آو برای سرمایه گذران تبدیل شود. پس اخبار لونا کلاسیک را دنبال کنید چرا که این ارز می تواند گزینه خوبی دریال 2022 باشد.
 

پروژه Zilliqa

علیرغم ایجاد پروژه‌های جدید در اکوسیستم کریپتو، Zilliqa به افت بیشتر ادامه می‌دهد. نقطه فروش آن این است که Zilliqa برای تکمیل هزاران تراکنش در یک ثانیه و حل مشکل مقیاس پذیری بلاک چین طراحی شده است.
صرف نظر از این، ارز دیجیتال در نتیجه شرایط و ترجیحات بازار شکست خورده است. علیرغم توانایی خود در بازگشت، همچنان در این لیست از ارزهای دیجیتال شکست خورده قرار دارد.
 

پروژه SpaceBIT

یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده شکست خورده، SpaceBIT است. SpaceBIT یکی از مواردی است که در سال 2014 مورد توجه بسیاری قرار گرفت و به نظر می رسید که موفقیت چشمگیری داشته باشد.

سرمایه‌گذاری زیادی برای ساخت این ارز انجام شد و آنها حتی ماهواره‌های نانو را نیز راه‌اندازی کردند زیرا می‌خواستند ارز دیجیتال در تمام نقاط جهان قابل دسترسی باشد.

آمادگی کافی برای این ارز دیجیتال وجود داشت، اما متأسفانه، هنوز شکست خورد. هیچ چیز از این پروژه بیرون نیامد و همه اخبار در مورد SpaceBIT پس از مدتی از بین رفت.

جمع بندی

بسیاری از ارزهای دیجیتال به سادگی کپی از ارزهای موفق قبلی هستند. بسیاری از آنها آرزو داشتند به همان سطح موفقیت بیت کوین دست یابند. با این حال، بیت کوین ها در حال حاضر در بازار هستند و هنوز تقاضا دارند. این نوع خطای توسعه دهنده تقریباً به طور قطع ادامه خواهد داشت.

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

اگر با اتریوم آشنایی دارید، به احتمال زیاد آن را با اتریوم، ارز دیجیتال آن مرتبط می‌کنید و آن را به عنوان ابزاری برای خرید، معامله و قرار دادن ارز دیجیتال می‌شناسید. اتریوم دو چیز متفاوت است: یک پلتفرم بلاک چین.

پلتفرم‌های بلاک چین موجودیت‌هایی با زبان‌های برنامه‌نویسی هستند که برای ایجاد و مدیریت مجموعه‌ای از توابع Web3، از جمله NFT، شروع و اجرای تراکنش‌ها و ایجاد قراردادهای هوشمند، به اندازه کافی پیچیده و قوی هستند. 

در این جا با برخی از شبکه های کریپتویی برتر بلاک چین آشنا می شوید.

 

 زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره بایننس، شاخه ای از پلتفرم بایننس، که یک ارز دیجیتال و یک پلت فرم معاملاتی رمزنگاری را نیز حفظ می کند، وعده می دهد: وب3  را روی بلاک چین با بیشترین کاربران می سازد. این وب‌سایت می‌گوید این پلتفرم برای ساخت بازی‌ها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مناسب است و آموزش‌هایی را برای توسعه‌دهندگانی که تازه وارد بلاک چین شده‌اند ارائه می‌دهد.

 

ریپل 

وب سایت ریپل اعلام می کند که ریپل خود را به عنوان پلت فرم خرید یک مرحله ای برای راه حل های تجاری، ورزشی که سریع تر، شفاف تر و مقرون به صرفه تر از خدمات مالی سنتی هستند، معرفی می کند. به گفته ریپل، بانک آمریکا، بانکو رندی منتو برزیل و شرکت پرداخت جهانی نیوم مستقر در سنگاپور از جمله مشتریان این بانک هستند.

 

سولانا 

سولانا توانایی ایجاد «برنامه‌های مقیاس‌پذیر و کاربرپسند» را با پلتفرم خود ارائه می‌دهد و همچنین می‌گوید که سریع‌ترین بلاک چین در جهان است، با زمان بلاک ۴۰۰ میلی‌ثانیه. این وب سایت نشان می دهد که همچنین فوق امن، کم هزینه (0.01 دلار در هر تراکنش) و مقاوم در برابر سانسور است زیرا شبکه در هزاران نود مستقل پخش شده است. آموزش های موجود در وب سایت راهنمایی هایی را در مورد نحوه ساخت یک برنامه غیرمتمرکز، اجرای یک گره اعتبارسنجی و سایر عملکردهای بلاک چین ارائه می دهد.

 ترون 

Tron که دارای ارز رمزنگاری شده خاص خود (TRX) است، می‌گوید که سریع‌ترین رشد زنجیره عمومی در جهان است که بیش از 100 میلیون حساب و حدود 4 میلیارد دلار تراکنش دارد. پلتفرم بلاک چین آن به لطف بهبود TPS (تراکنش در ثانیه) از یک قرارداد هوشمند «بسیار مؤثر» و توان عملیاتی بالا برخوردار است. همین برتری سرمایه گذاران بیشتری را به خرید آسان ترون تشویق میکند.

 

جمع بندی 

سولانا، اتریوم، ترون، بایننس و کاردانو چند نمونه از این شبکه های کریپتویی بلاکچین هستند. 

 

درک فناوری بلاک چین در روزهای اولیه رمزارزها و سرمایه‌گذاری رمزنگاری بسیار مهم بود، اما امروزه سرمایه‌گذاری و رونق بدون فکر کردن به موضوع بلاک چین منطقی است. با این حال، بلاک چین ها هم به عنوان پایه هر ارز دیجیتال مدرن و هم از نظر تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، جذاب هستند.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

اصطلاح FUD یا FOMO به ترس و عدم قطعیت سرمایه گذاران در تصیمم گیری هایشان برمی گردد. در بازار ارز های دیجیتال بالا پایین های فراوانی وجود دارد که قیمت دارایی ها را کم یا زیاد می کند. از این رو اندازه گیری و مشخص کردن احساسات و رویکرد های سرمایه گذاران نسبت به دارایی های دیجیتال می تواند کمک به بزرگی به روند بازار کریپتو بکند .

ب طور کلی اصطلاح FUD به ترس و عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به یک ارز دیجیتال و وضعیت کلی بازار است. 

در این مطلبی کمی بیشتر به توضیح اصطلاح FUD می پردازیم.

منظور از FUD چیست؟

FUD مخفف عبارت «ترس، عدم اطمینان و شک» است. این یک استراتژی برای تأثیرگذاری بر بازار ارزهای دیجیتال با انتشار اطلاعات منفی، گمراه کننده یا نادرست است.

این حالت ذهنی منفی اغلب بر نحوه و زمان انجام معاملات، خرید و یا نگه داشتن کوین های خود توسط علاقه مندان به ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد.

 بسیاری از مواردی که افراد به خاطر وجود احساسات FUD کنار می‌کشند، معمولاً به دلیل بی‌تجربه بودن آنها در بازار ارز های دیجیتال است.

از آنجایی که بسیاری از افرادی که دارایی‌های خود را هنگام تجربه FUD نقد می‌کنند، در واقع فرصت جدیدی برای کسانی ایجاد می‌کند که در حال نگهداری آن دارایی ها هستند. اگر قیمت دارایی در حال کاهش باشد و یک معامله گر فکر کند که قیمت آن در آینده بهبود می یابد، دارایی هایی را که فروخته می شود خریداری می کند. اگر با شاخص ترس و طمع آشنا باشید می دانید که این شاخص برای اندازه گیری و تعیین رویکرد ها نسبت به وضعیت فعلی بازار بسیار کاربرد دارد.

در ادامه برخی از عوامل موثر در شکل گیری FUD را بررسی می کنیم.

محکومیت های عمومی

در حالی که تایید افراد مشهور به تحریک فعالیت های مثبت در جامعه ارزهای دیجیتال منجر می شود، محکومیت های عمومی رهبران مالی می تواند احساسات FUD را به وجود آورد. این موضوع فقط به ارقام مالی محدود نمی شود. 

FUD می تواند حتی زمانی رخ دهد که معامله گران با تجربه موضع مخالفی نسبت به یک توکن آنلاین داشته باشند. دنیای رسانه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و به راحتی می تواند بازار را مختل کند. با بحث‌های آزاد در مورد اینکه آیا مردم به هولد کردن ارز های دیجیتال ادامه میدهند، آنها را می‌خرند یا می‌فروشند، قیمت و محبوبیت کوین می‌تواند به شدت در نوسان باشد.

کاهش قیمت دارایی ها

یک معامله گر یا سرمایه گذار ممکن است شروع به تجربه FUD در دوره ای کند که قیمت دارایی دیجیتال در حال کاهش است. بیت کوین را به عنوان مثالی در نظر بگیرید. اگر قیمت بیت کوین به طور ناگهانی شروع به کاهش به زیر ارزش قبلی کند، آلت کوین ها معمولاً به دنبال آن دچار کاهش قیمت می شوند. این می تواند باعث بازار نزولی شود و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال از خرید بیشتر رمز ارز ها خودداری کنند. 

سرمایه‌گذاران ممکن است شروع به ترس از از دست رفتن سرمایه‌شان کنند، در مورد اینکه بیت‌کوین به کجا می‌رود دچار تردید شوند و حتی ممکن است شک داشته باشند که ابن ارز می تواند دوباره بهبود یابد یا خیر.

کلاهبرداری های بازار

رویداد دیگری که ممکن است FUD را تحریک کند زمانی است که کلاهبرداری، هک یا آسیب‌پذیری در یک صرافی ارز دیجیتال آشکار می‌شود. گاهی اوقات، حتی یک شایعه گذرا در مورد یک کلاهبرداری ممکن است برای ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک کافی باشد. عرضه اولیه سکه اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است. تبلیغ توکن‌های آتی، که گاهی با تایید افراد مشهور همراه است، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا قبل از راه‌اندازی آن، سرمایه خود را افزایش دهند. با این حال، تحقیقات بازار نشان داد که اکثریت بزرگی از این ICOها یک کلاهبرداری بودند که منجر به از دست دادن سرمایه‌های زیادی توسط سرمایه‌گذاران شد زیرا سکه هرگز از زمین خارج نشد. همچنین نمونه‌های فزاینده‌ای از حملات 51 درصدی، هک شدن صرافی‌ها و از دست رفتن مقادیر زیادی سرمایه وجود دارد. با افزایش تعداد سرمایه‌گذاران که اکنون می‌پرسند آیا صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال امن هستند یا خیر، FUD شروع به افزایش می‌کند.

جمع بندی

برای ورود به صنعت کریپتو باید بدانید که احساسات سرمایه گذاران و به طور کلی نگرش نسبت به بازار کریپتو بسیار حائز اهمیت است.

اصطلاح مهمی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد افراد دچار شک و عدم قطعیت هستند و اکنون زمان بحرانی در بازار است، به این اصطلاح، FUD می گویند.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین در حال حاضر یکی از معروف ترین پلتفرم های مبادله رمز ارز ها در دنیاست. در کنار تمام قابلیت هایی که این صرافی در جهت سهولت بخشیدن به تراکنشات کاربران ارائه می دهد، امنیت بسیار بالای حساب های کاربری و در نتیجه معاملات در این سیستم باعث شده کاربران زیادی در سراسر دنیا برای انجام معاملات تجاری آنلاین خود به این صرافی مراجعه کنند. یکی از قابلیت های ویژه کوکوین، تردینگ پسورد یا رمز عبور معاملاتی است که برای انجام همه تراکنشات مالی الزامی است. در صورتی که تردینگ پسورد خود را فراموش کردید، کوکوین قابلیت بازیابی سریع و راحت آن را برای کاربران فراهم کرده است.  

رمز عبور معاملاتی در صرافی کوکوین چیست؟ 

رمز عبور معاملاتی در kucoin یا تردینگ پسورد یک کد 6 دیجیتال 6 رقمی است که برای امنیت حساب های کاربری استفاده می شود. این پلتفرم شما را ملزم می کند قبل از انجام هرگونه معامله ای بر روی حساب تجاری تان یا برداشت از حساب کاربری اصلی خود در کوکوین، رمز عبور معاملاتی را وارد کنید. 

 

ممکن است معیار های امنیتی این پلتفرم کمی زیاد از حد به نظر بیایند، اما از طرفی سیستمی که هیچ گونه پروسه KYC برای انجام معاملات درخواست نمی کند هم به نظر قابل اعتماد نیست. کوکوین در طی سالهای فعالیت خود به عنوان یک صرافی امن و کارآمد برای انجام هرگونه تراکنش ارزی و مالی دیجیتال شناخته شده است که استفاده از تمامی قابلیت های آن تنها با خرید سریع اکانت وریفای شده کوکوین امکان پذیر است. 

 با این حال، اگر قصد دارید معاملات خود را تا بیش از 5 برابر افزایش دهید باید احراز هویت مشتری در صرافیهای آنلاین (KYC) را در کوکوین بگذرانید. 

 

آموزش تغییر رمز عبور معاملاتی در kucoin

اگر قصد دارید رمز عبور معاملاتی خود در صرافی کوکوین را تغییر دهید، خیلی راحت می توانید با دنبال کردن مراحل زیر این کار را بکنید. 

گام اول: وارد حساب کاربری خود در کوکوین شوید. روی اسم خود که در دایره ای در بالا سمت راست مشخص شده است کلیک کنید.

از منوی پایین، Account Security را انتخاب کنید. 

 

گام دوم: در قسمت security حسابتان، به پایین بروید تا به گزینه trading password برسید. این گزینه پنجمین در میان سایر گزینه هاست. در قسمت راست صفحه، کنار تریدینگ پسورد بر روی گزینه set کلیک کنید. اگر رمز عبور معاملاتی خود را قبلا تعیین کرده اید ولی آن را به یاد نمی آورید، به جای گزینه set گزینه change برای شما ظاهر خواهد شد. در هر صورت روی یکی از این دو گزینه کلیک کنید. 

 

 

گام سوم : کوکوین از شما می خواهد تا کدی که از طریق ایمیل دریافت کرده اید را وارد کنید. اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید، باید از خدمات مشتری کوکوین کمک بگیرید. روی گزینه Send Code کلیک کنید، ایمیل خود را انتخاب کنید و کد را در قسمت مربوطه کپی/پیست کنید. سپس Next را بزنید. سیستم کوکوین یک اعلامیه درباره تریدینگ پسورد به شما نشان خواهد داد. Okay, I understand را انتخاب کنید. 

 

                                                                           

 

گام چهارم: در قسمت new trading password و Confirm Trading Password  یک کد 6 رقمی به عنوان رمز عبور معاملاتی جدید خود وارد کنید. حتما این کد را در جایی امن یادداشت کنید تا از گم شدن آن جلوگیری شود. سپس روی Confirm کلیک کنید. 

 

 

گام پنجم: در صورتی که رمز عبور معاملاتی خود را به یاد نمی آورید، باید از گزینه forgot trading password اقدام به بازیابی آن کنید. متاسفانه بازیابی تریدینگ پسورد در کوکوین زمانبر تر است.  بعد از کلیک کردن روی گزینه forget trading password، مراحل ورود عکس کارت شناسایی را دنبال کنید. احراز هویت با پسورد فراموش شده 24 ساعت طول می کشد.

 

توجه داشته باشید که اگر در حال تغییر رمز عبور معاملاتی قدیمی خود در کوکوین هستید، این سیستم تمام تراکنشات معاملاتی حساب شما را برای 24 ساعت به طور ایمن نگه می دارد. 

جمع بندی

اکنون که رمز عبور معاملاتی خود را به روز رسانی کردید، می توانید به راحتی و با خیالی امن از بابت امنیت تراکنش ها و رمز ارز هایتان، به معامله و انتقال و برداشت کریپتو در این صرافی بپردازید. صرافی دیجیتال کوکوین به ویژه برای کاربرانی که در کشور های مورد تحریم قرار دارند، انتخاب مناسبی محسوب میشود چرا گه این سیستم محدودیت هایی که سایر صرافی های کریپتو مثل بایننس با توجه به تحریم ها برای کاربران ایجاد کرده اند را لحاظ نکرده است. 

 

  • رها افخمی