آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

۲۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 
تراست ولت  یک برنامه کیف پول کاربرپسند است که از اکثر ارزهای دیجیتال اصلی و همچنین بسیاری از توکن های کوچکتر پشتیبانی می کند. در حالی که برخی از کیف پول‌ها صرفاً برای ذخیره‌سازی کریپتو هستند، این کیف پول شامل چندین ویژگی دیگر از جمله شرط‌بندی برای کسب جوایز ارز دیجیتال است. بررسی کامل Trust Wallet ما را بخوانید تا بیشتر بدانید و بدانید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.
 

تراتس ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول دیجیتال غیرقانونی است که از ذخیره سازی داغ برای ارزهای دیجیتال استفاده می کند. این بسیار امن، رایگان برای استفاده است و از بسیاری از بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند، به همین دلیل است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین کیف پول های رمزنگاری شناخته می شود. بایننس تراست ولت را در سال 2018 خریداری کرد و این کیف پول غیرمتمرکز رسمی صرافی است.

ویژگی های تراست ولت

استفاده آسان 
کیف پول‌های کریپتو به دلیل دشواری در استفاده از رپ بدی برخوردار شده‌اند، اما Trust Wallet برای مبتدیان مناسب است. طراحی بصری دارد و به خوبی سازماندهی شده است، بنابراین فهمیدن نحوه ارسال و دریافت رمزنگاری و استفاده از بقیه ویژگی های کیف پول زمان زیادی نمی برد. شما همچنین می توانید از ویژگی خرید ارز تراست ولت که توکن بومی این شبکع است استفاده کنید.
  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰
 
کاردانو و سولانا در چند سال گذشته تخیل علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده اند و با روند صعودی قبلی کریپتو افزایش یافته اند. این دو ارز دیجیتال رایج هستند و اهداف مختلفی را دنبال می کنند. در حالی که آنها تا حدودی شبیه هستند، اما تفاوت های زیادی نیز دارند. اگر به دنبال سرمایه گذاری در هر دو یا حتی هر دو هستید، درک این موضوع حیاتی است. قبل از انتخاب کاردانو در مقابل سولانا یا برعکس، هر دو را بررسی خواهیم کرد.
 

کاردانو چیست و چگونه کار می کند؟

کاردانو یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام است که برای اولین بار برای تحقیقات و روش های خود مورد بررسی قرار گرفته است. از فناوری پیشرو برای ارائه امنیت و پایداری شدید استفاده می کند. هدف آن ارائه تمرکززدایی به برنامه‌ها، سیستم‌ها و جوامع است. خود این ارز دیجیتال با نام ADA شناخته می شود. این سیستم برخلاق سایر شبکه های رمز ارز توکن های خود را نمی سوزاند بنابراین کاربران هرگز شاهد توکن سوزی کاردانو نبوده اند.

 

مزایای کاردانو

کاردانو مزایای قابل توجهی دارد. یکی از بزرگ‌ترین آنها این است که در مقایسه با بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر، به‌ویژه نمونه‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین، از انرژی بسیار کمی استفاده می‌کند. Cardano در یک "محیط غیرقابل اعتماد" عمل می کند و امکان تراکنش های باز را فراهم می کند و همگی منبع باز است تا توسعه دهندگان بتوانند از مهارت های خود برای توسعه در اکوسیستم استفاده کنند.
 

معایب کاردانو

در حالی که کاردانو وعده های زیادی از خود نشان داده است و حتی در سناریوهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، کاردانو بسیار کند است. این عمدتاً به دلیل ماهیت عمدی و سخت کوش جنبه بررسی شده اکوسیستم است. در حالی که این روند را کند می کند، به این معنی است که کاردانو یکی از قابل اعتمادترین اکوسیستم های موجود است.

 

سولانا چیست و چگونه کار می کند؟

سولانا تلاشی برای بهبود ایده آل های اتریوم است. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، سولانا از الگوریتم اثبات تاریخ برای تعریف بلوک‌های زنجیره استفاده می‌کند. از مهر زمانی برای تعیین بلوک بعدی در بلاک چین سولانا استفاده می کند.
رمز SOL برای پرداخت هزینه تراکنش استفاده می شود و گاهی اوقات به عنوان ارز استفاده می شود. با این حال، مزیت اولیه مقیاس‌پذیری سولانا ممکن است در حال از بین رفتن باشد زیرا اتریوم به تازگی «ادغام» را به پایان رسانده است، که یک ارتقای عظیم بود.
 
 

مزایای سولانا

سولانا عمدتاً به خاطر سرعتش معروف است. می تواند در هر ثانیه 50000 تراکنش را پردازش کند. هزینه متوسط آن برای هر تراکنش 0.00025 دلار است. سرعت و هزینه های موجود باعث می شود که سولانا، حداقل در تئوری، به اتریوم بسیار ارجحیت داشته باشد. سولانا به دلیل معماری خود، هدف خود را از بین بردن تنگناهای عملکردی، فعال کردن توان عملیاتی تراکنش و بسیار مقیاس پذیر می کند.
 

معایب سولانا

معایب زیادی هم دارد. اولین شکایتی که مردم مطرح می کنند این است که اکوسیستم سولانا به اندازه کافی غیرمتمرکز نیست. سولانا تقریباً 1000 اعتبارسنجی دارد، در حالی که رقیب اصلی آن اتریوم بیش از 200000 اعتبار دارد.

مسئله اصلی اعتباربخش بودن هزینه هنگفتی است که در آن وجود دارد. یکی بودن هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارد و می تواند تا 95000 دلار در سال هزینه داشته باشد.

 

کاردانو در مقابل سولانا: کدام یک سرمایه گذاری بهتر است؟

وقتی تصمیم می گیرید کدام ارزهای رمزپایه برای سرمایه گذاری بهتر هستند، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. Solana نسخه «بهتر و سریع‌تر» اتریوم است که امکان تراکنش‌های dApps را به روشی نسبتاً غیرمتمرکز فراهم می‌کند. سولانا بدون شک بسیار سریعتر از رقیب اصلی خود، اتریوم است، اما در سال گذشته اقدامات گسترده ای برای بهبود اتریوم انجام شده است. اکنون سوال این است که آیا شبکه Solana می تواند بر اتریوم غلبه کند یا خیر. بهترین حالت این است که برای چند عملکرد خاص اما در حال حاضر ناشناخته استفاده می شود.

کاردانو پروژه جالبی است زیرا بدون شک قابل اعتمادتر از سولانا خواهد بود. این مورد بررسی شده است و بنابراین قبل از انتشار هر چیزی، آزمایش های دقیقی را پشت سر می گذارد. این بدان معنی است که کاردانو باید همچنان یک شبکه قوی در نظر گرفته شود. همچنین بیشتر به سمت برخی از کشورهای جهان سوم مانند اتیوپی و سایر کشورهای آفریقایی طراحی شده است. این شبکه برای بانکداری افراد بدون بانک و تأیید هویت در اتیوپی استفاده شده است. بنیانگذار، چارلز هاسکینسون، اعلام کرده است که تلاش برای ورود به این بازارهای کوچکتر یک انتخاب و استراتژی کاردانو است.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

در توییت اخیر، آرتور هیز، مدیر عامل سابق BitMEX گفت که آماده خرید بیت کوین در سطح 10000 دلار است.

همانطور که  گزارشات شده است، هیز به درستی پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین در 8 نوامبر به 15000 دلار کاهش می‌یابد. در آن زمان، بزرگترین ارز رمزنگاری شده در حال تغییر قیمت بالای 19000 دلار بود. در 9 نوامبر، بیت کوین به 15623 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح از نوامبر 2020 است.

Fundstrat اخیرا یک پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 را انجام داده است.  را انجام داد و پیش بینی کرد که بزرگترین ارز دیجیتال جهان می تواند به قلمرو چهار رقمی سقوط کند. این نشان دهنده کاهش بیش از 85 درصدی نسبت به بالاترین رکورد است که مطابق با افت های اوج به پایین قبلی است.

رهبران صنعت نیز زنگ خطر را در مورد دامنه بحران جاری به صدا در می آورند. هفته گذشته، Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس اخیراً هشدار داد که کریپتو ممکن است نسخه خودش را از بحران مالی سال 2008 تجربه کند.

 

روز سه‌شنبه، یوزو کانو، مدیرعامل صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال ژاپنی بیت‌فلایر، پیش‌بینی کرد که کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال بیشتر ممکن است دچار مشکل شوند. با هدایت احساسات ژائو، کانو معتقد بود که سقوط صرافی FTX لحظه لمان صنعت است.

پس از نفس کشیدن در روز سه‌شنبه، بیت کوین در روز چهارشنبه زمانی که بازوی وام دهنده شرکت ارزهای دیجیتال جنسیس به طور ناگهانی برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورد، ضرر کرد.

در زمان انتشار، بیت کوین با قیمت 16476 دلار در صرافی Bitstamp معامله می شود. شاخص‌های عمده بازار سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه با کاهش بیش از 1 درصدی نزدک 100 که از نظر فناوری سنگین بود، کاهش یافت.

همبستگی مثبت بین سهام و بیت کوین که در طول سال به طور مداوم بالا بوده است، اخیراً در پی بحران ناشی از FTX شکسته شد.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰
آموزش هک اینستاگرام با چند روش آسان موضوعی است که در این مقاله در مورد آن صحبت میکنیم و چند ابزار هک اینستاگرام را برای شما نام می بریم تا بدانید چگونه اکانت اینستاگرام را هک کنید. همانطور که می دانید اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. اگر به این موضوع علاقه دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.
 

آموزش هک برنامه اینستاگرام

آموزش هک اینستاگرام: امروزه افراد زیادی در اپلیکیشن اینستاگرام حساب کاربری دارند. آنها نه تنها کسب و کار خود را تبلیغ می کنند، بلکه مردم نیز کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی می کنند و به صورت آنلاین درآمد کسب می کنند. اینستاگرام در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در سراسر جهان تبدیل شده است که طرفداران و کاربران فعال زیادی دارد.

با تبلیغ هر شبکه اجتماعی، برخی از مسائل امنیتی، مانند هک، برای بسیاری از ما ضروری است. آموزش هک کردن اینستاگرام به ما کمک می کند تا امنیت صفحات خود را افزایش دهیم و به راحتی توسط کلاهبرداران هک نشویم. بنابراین، می خواهیم در مورد این موضوع بحث کنیم و ابزارها و روش های مختلف هک اینستاگرام را به شما بگوییم.
 

 شکستن پسورد اینستاگرام

اولین و ساده ترین راه برای هک اکانت اینستاگرام دریافت رمز عبور آن است. این روش را حتما در تمامی آموزش های دیگر درباره هک اینستاگرام خواهید یافت. شکستن رمز عبور یکی از راه های اساسی است که هکرها از آن برای هک کردن شما و ایجاد مشکل برای حساب اینستاگرام شما استفاده می کنند.

 به طور کلی در حوزه امنیت اطلاعات به فرآیند بازیابی رمزهای عبور از حالت رمزگذاری شده به حالت رمزگذاری نشده، Cleartext می گویند. در بیشتر سیستم هایی که از رمز عبور برای دسترسی استفاده می کنند، رمزهای عبور در محیط خام یا متن شفاف نگهداری نمی شوند و در قالب رمزگذاری شده نگهداری می شوند.

بسیاری از حملات هکرها با شکستن رمز عبور پس از فرآیند شناسایی یا چاپ پا شروع می شود. رمزهای عبور کلیدی برای دسترسی به منابع اطلاعاتی سیستم ها هستند و به همین دلیل است که بسیاری از هکرها از تکنیک های رمز عبور برای دسترسی به سیستم هدف برای دسترسی غیرمجاز به سیستم آسیب پذیر استفاده می کنند.

 

چگونه اکانت اینستاگرام را با شکستن پسورد هک کنیم؟

پس از تکمیل فایل پسورد احتمالی، فقط باید برنامه را باز کنید و با استفاده از فایل پسورد شروع به هک کنید! این ابزارهای هک ذکر شده، حداکثر 1000 رمز عبور ممکن را در یک دقیقه آزمایش می کنند و می توانند در عرض چند دقیقه رمز عبور اکانت اینستاگرام را به شما بدهند.

ابزار Insta Hack کمی ساده تر از دو ابزار دیگر است. Insta Hack یک برنامه مبتنی بر وب است که به هیچ وجه به فایل رمز عبور نیاز ندارد! کافی است این ابزار را باز کنید، نام کاربری فرد مورد نظر خود را وارد کنید و سپس اکانت درخواستی به راحتی و در عرض چند دقیقه هک می شود.

 

مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی یکی از روش هایی است که می توانید برای هک کردن حساب های دیگران از آن استفاده کنید. این روش به معنای فریب دادن یک فرد و دسترسی به تلفن یا اطلاعات مورد نیاز برای هک با تماس با شخص است. راه های زیادی برای هک دیگران با روش مهندسی اجتماعی وجود دارد.
 در واقع Social Engineering یکی دیگر از ابزارهای هک اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید دیگران را هک کنید تا بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید و همچنین قربانی متوجه این موضوع نشود. حساب کاربری او را هک کرده اند. برای مهندسی اجتماعی، باید با آن فرد ارتباط برقرار کنید، یا اگر قصد هک کردن یک فرد آشنا را دارید، به او نزدیک شوید.
 

اکسپلویت ها به عنوان ابزار هک اینستاگرام

در ادامه این آموزش هک اینستاگرام و برای آموزش هک اینستاگرام باید بدانید که اکسپلویت ها دستورات یا کدهایی هستند که به شما امکان دسترسی به سیستم عامل یا اکانت های مورد نظرتان را می دهند. سایت های خاصی وجود دارند که این اکسپلویت ها را به عنوان ابزار هک اینستاگرام برای هک کردن حساب شخصی به شما می فروشند، اما صحت این اکسپلویت ها تایید نشده است. پس در استفاده از آنها دقت کنید!

برای اطلاع از نحوه هک اکانت اینستاگرام و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکسپلویت، اگر می خواهید بدانید که اکسپلویت چیست باید گفت که منظور از اکسپلویت کد مخرب است، در واقع برنامه یا کد یا دستوراتی است که استفاده می شود. برای بهره مندی از یک اشکال نرم افزاری یا حفره امنیتی و ایجاد رفتار غیرمنتظره در یک نرم افزار یا سیستم سخت افزاری خاص یا یک دستگاه.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰
 
 
اپلیکیشن‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام به بخشی ضروری از زندگی شما تبدیل شده‌اند. در برنامه های روزمره خود از برنامه ها برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با عزیزان خود استفاده می کنید. علاوه بر این، بسیاری از افراد حرفه ای از این برنامه ها برای ارتقاء کسب و کار خود در سراسر جهان استفاده می کنند.
با این حال، به خوبی می توان گفت که "افراط در همه چیز بد است". این تفکر در مورد برنامه های رسانه های اجتماعی که بسیاری از جوانان یا بزرگسالان بیش از حد از آنها استفاده می کنند نیز صدق می کند. آنها وقت گرانبهای خود را در واتس اپ تلف می کنند که باید برای ایجاد حرفه خود صرف کنند. برای والدین نگران، فناوری برنامه‌های کنترل والدین متعددی را برای مسدود کردن واتس‌اپ ارائه کرده است.
 

چرا واتساپ ابزار اجتماعی مورد علاقه جوانان است؟

اگر صحبت کنیم که کدام برنامه رسانه اجتماعی در سراسر جهان محبوبیت زیادی به دست آورده است. پس از آن، واتس اپ به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که دارد در لیست برتر قرار دارد. در میان برنامه های ارتباطی مختلف، واتس اپ اولین اولویت برای جوانان است. دلایل محبوبیت آن بسیار واقعی است. اول از همه، این یک برنامه بسیار قابل اعتماد و رایگان برای به اشتراک گذاشتن احساسات با دوستان است. علاوه بر این، جوانان می توانند فایل های رسانه ای تا 16 مگابایت ارسال یا دریافت کنند. مهمتر از همه، واتس اپ حاوی هیچ گونه تبلیغاتی نیست و برخلاف سایر برنامه های رسانه های اجتماعی، کاملاً بدون تبلیغات است.

 

خطر هایی که می تواند در نرم افزار واتساپ ایجاد شود

بدون شک واتس اپ مزایای زیادی به جوانان داده است. با این حال، همه چیز دو طرف خود را دارد و WhatsApp نیز تأثیر بدی بر جوانان دارد. در اینجا والدین می دانند که چرا مسدود کردن واتس اپ در دستگاه های فرزندانشان بسیار ضروری است.

واتس اپ یکی از بزرگترین عوامل حواس پرتی برای جوانان است. تمرکز اصلی آنها تغییر می کند و آنها در فعالیت های ناخواسته مانند محتوای بزرگسالان از طریق WhatsApp افراط می کنند.

جوانان به واتس اپ معتاد شده اند. آنها به جای صحبت با شخصی که در کنار آنها می نشیند، از طریق واتس اپ با فردی که بسیار عقب مانده است صحبت می کنند. از این رو امکان هک واتساپ از راه دور برای والدین ممکن است.

مهمتر از همه، استفاده مداوم از واتس اپ تاثیر زیادی بر سلامت جوانان دارد. بسیاری از مشکلات سلامتی مانند کمر درد، گردن درد و بینایی شروع به افزایش می کنند.

 

آنچه والدین باید  در مورد واتساپ بدانند

حقایق مختلفی برای والدینی که فرزندانشان از واتس اپ استفاده می کنند وجود دارد:

 
اول از همه، والدین باید بدانند که فقط کسانی می توانند در واتس اپ پیام ارسال یا دریافت کنند که دارای حساب واتس اپ معتبر هستند.
واقعیت دیگر این است که فرزندان آنها فقط با افرادی که در مخاطبین دستگاه خود هستند می توانند چت کنند
واتس اپ ویژگی های بزرگی برای حفظ حریم خصوصی برای نمایه، اشتراک گذاری و مسدود کردن مخاطبین ارائه می دهد. می توان حریم خصوصی را برای نمایش مشخصات و وضعیت فقط به کاربران خاص WhatsApp تنظیم کرد.
 

چرا تنظیم کنترل والدین در واتساپ ضروری است؟

در بالا دیدید که چرا نیاز به مسدود کردن WhatsApp وجود دارد. برای اینکه والدین اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان وقت خود را در واتس اپ تلف نمی کنند، بسیاری از برنامه های کنترل والدین در اینترنت موجود است که ویژگی مسدود کردن واتس اپ را فراهم می کند. در زیر دلایل استفاده از برنامه کنترل والدین آورده شده است:

برای محافظت از فرزندان خود در برابر اتفاقات غیر ضروری مانند جوک های بزرگسالان در واتس اپ. برای حفظ سلامت فرزندان خود با به حداقل رساندن خطر اختلالات سلامتی که از طریق استفاده از WhatsApp ایجاد می شود.

برای اینکه فرزندان خود را بر روی چیزهای مهمی مانند مطالعه و بازی در فضای باز متمرکز کنید.

 

 
  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

تلگرام چیست؟

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان منبع باز مبتنی بر ابر است که به کاربران خود امکان می‌دهد فوراً پیام‌ها یا فایل‌ها را ارسال و دریافت کنند و تماس‌های ویدیویی یا صوتی را آغاز کنند. یک حساب تلگرام را می توان در همه دستگاه ها همگام سازی کرد و داده های به اشتراک گذاشته شده در ابر تلگرام ذخیره می شود.

پیام رسان تلگرام داده ها را با استفاده از ترکیبی از رمزگذاری متقارن ۲۵۶ بیتی AES، رمزگذاری ۲۰۴۸ بیتی RSA و تبادل کلید امن Diffie–Hellman رمزگذاری می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا به طور ایمن چت های گروهی ایجاد کنند که می توانند حداکثر 200000 عضو را در خود جای دهند، با خیال راحت فایل های بزرگ از هر نوع را به اشتراک بگذارند و به راحتی ربات ها را برای کارهای خاص راه اندازی کنند. در واقع، این ابزار قدرتمندی است که برای میزبانی کنفرانس های بزرگ یا جوامع آنلاین عالی است.

کنترل والدین تلگرام

تلگرام یکی از خطرناک ترین اپلیکیشن ها برای کودکان است. این به این دلیل است که برای کودکان یا حتی نوجوانان طراحی نشده است. به طور دقیق، هیچ کنترل والدینی برای تلگرام وجود ندارد، زیرا برای کاربران ۱۶ سال به بالا وجود دارد. با این حال، ویژگی های خاصی وجود دارد که والدین به عنوان نوعی کنترل والدین از آنها استفاده می کنند. بنابراین قابلیت هک تلگرام برای والدین امکان پذیر شده است. 

 
 

مسدود کردن و گزارش کاربران تلگرام

به عنوان یک پلتفرم منبع باز، دارای انواع محتوا از جمله محتوای بزرگسالان و پورنوگرافی است. در حالی که طبق شرایط و ضوابط برنامه نمی‌توان چنین محتوایی را در کانال‌های «قابل مشاهده عمومی» پست کرد، اما می‌تواند از طریق پیام‌های خصوصی ارسال شود. برای مثال‌هایی مانند این، یا زمانی که فرزندان شما پیام‌هایی با متن یا عبارات نامناسب دریافت می‌کنند، بلافاصله کاربر را مسدود کرده و گزارش دهید.
 

چت مخفی

را غیرفعال کنید قابلیت Secret Chat یکی از ویژگی های مورد توجه تلگرام است. این غیرقابل انکار می تواند به دلایل حفظ حریم خصوصی کمک کند، اما می تواند برای همه دلایل اشتباه استفاده شود. علاوه بر این ویژگی، تایمر خود تخریبی نیز وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد پیامی را ارسال کنند که پس از مدت زمان مشخصی حذف می شود. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما ویژگی گفتگوی مخفی را فعال نمی کنند تا از قرار گرفتن در معرض پیام های نامناسب یا ارتباط با افراد مشکوک جلوگیری کنند.

 

یک نام کاربری منحصر به فرد ایجاد کنید

در حالی که برای تنظیم اکانت تلگرام به شماره تلفن نیاز است، بچه ها می توانند نام کاربری ایجاد کنند که هر کسی بتواند آن را جستجو کند. این برای مشاغل کاملاً مفید است اما برای نوجوانان یا کودکان توصیه نمی شود. اگر فرزندتان اصرار دارد نام کاربری داشته باشد، مطمئن شوید که نام کاربری منحصر به فرد است و شامل نام کامل او نیست.

 

حفظ امنیت کودکان در تلگرام

برنامه تلگرام محدودیت سنی بالای 16 سال را اعمال می کند، اما در حال حاضر هیچ راهی برای تنظیم موثر این موضوع وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که برنامه با در نظر گرفتن کودکان خردسال طراحی نشده است. از این رو، به عنوان والدین، نظارت و هدایت فعالیت های آنها مهم است.

 

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان به دلیل افزایش شک و تردید در میان معامله گران، شاهد فشار فروش زیادی است. وضعیت بازار دامپینگ منجر به کاهش شدید ارزش بازار جهانی شده است.

قیمت اتریوم شاهد نقدینگی گسترده است

طبق اخبار اخیر اتریوم ، قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 21 درصد کاهش یافته است. ETH در زمان انتشار با قیمت متوسط 1230.6 دلار معامله می شود. با این حال، حجم معاملات 24 ساعته آن با 130 درصد افزایش به 47.6 میلیارد دلار رسیده است.
 
داده های ارائه شده توسط Coinglass نشان می دهد که بیش از 228 میلیون دلار از اتریوم در 24 ساعت گذشته نقد شده است. حدود 160 میلیون دلار در موقعیت خرید نقدی شده است.
این نشان دهنده 70 درصد از تمام موقعیت های تعیین شده توسط معامله گران است. PeckShieldalert گزارش داد که 11.5 میلیون دلار اتریوم با قیمت 1150 دلار قابل نقد و بررسی است. با این حال، Okex بیشترین تعداد نقدینگی با 58 میلیون دلار را در اتریوم به ثبت رساند.
هشدار Whale گزارش داد که یک نهنگ کریپتو 22.5 میلیون دلار اتریوم را به کیف پولی ناشناخته اضافه کرده است. با این حال، بیش از 107.2 میلیون دلار ETH توسط نهنگ ها در میان کاهش قیمت جابجا شده است.
  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

وی پی اس چیست؟

یک سرور خصوصی مجازی (VPS) روشی مقرون به صرفه برای یک کسب و کار کوچک برای به دست آوردن انعطاف پذیری و کارایی بیشتر نسبت به میزبانی مشترک بدون هزینه های مربوط به اجرای سرور اختصاصی است. اکثر مشاغل کوچک به تمام قدرت یک سرور اختصاصی نیز نیاز ندارند، بنابراین VPS یک گزینه خوب در بین زمانی که از هاست اشتراکی خود پیشی می گیرید فراهم می کند. قدرت و انعطاف پذیری سرور خود را بدون هزینه و پیچیدگی مدیریت سخت افزار برون سپاری شده به دست آورید.
 

یک سرور خصوصی مجازی چگونه کار می کند؟

VPS اساساً سروری است که در یک سرور اجرا می شود. یک سرور فیزیکی میزبان چندین سرور مجازی است که هر کدام از بقیه جدا شده اند. این کار با نرم افزاری به نام Hypervisor انجام می شود که سرور فیزیکی را بخش بندی می کند و هر بخش را از بقیه جدا نگه می دارد.

هر VPS سیستم عامل خود را مستقل از سایرین اجرا می کند و این توهم را ایجاد می کند که در واقع سرور مستقل خودش است. هر VPS همچنین می تواند به طور مستقل راه اندازی مجدد شود.پ

VPS در مقایسه هاست مشترک

VPS و هاست اشتراکی هر دو منابع یک سرور را به اشتراک می گذارند. اما با میزبانی اشتراکی، منابع به طور مساوی بین همه کاربران به اشتراک گذاشته می شود. این بدان معناست که پهنای باندی که هر کاربر در دسترس دارد همیشه در نوسان خواهد بود و هر کاربر کنترل زیادی روی پهنای باندی که در هر زمان در دسترس دارد نخواهد داشت.

VPS یک گزینه سفارشی تر ارائه می دهد که شامل کنترل بیشتری بر روی داده ها و استفاده از پهنای باند شما می شود. هنگامی که یک ارائه‌دهنده سرویس VPS را انتخاب می‌کنید و برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به شما امکان دسترسی به حداکثر مقدار RAM، پهنای باند، و فضای سرور را می‌دهد، بنابراین می‌توانید مقدار مورد نیاز خود را انتخاب کنید، و استفاده از تمام آن متعلق به شما خواهد بود. در تمام زمان ها.

 

VPS در مقابل هاست اختصاصی

هاست اختصاصی مطابق با نام خود است. این شامل یک سرور میزبان کاملاً اختصاصی است که در آن 100٪ منابع به سایت شما اختصاص داده شده است. از سوی دیگر، VPS دارای مقدار اختصاصی منابع است که از یک سرور اشتراکی به سایت شما اختصاص داده شده است، که اساساً یک کل بزرگتر را به شما می دهد. هنگامی که یک هاست اختصاصی دارید، کل هاست متعلق به شماست تا از آن استفاده کنید.
 

نحوه انتخاب هاست VPS مناسب

در اینجا چند سؤال اساسی وجود دارد که باید بپرسید و مواردی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید VPS ارزان برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

محیط: در کدام محیط اجرا خواهید کرد؟ ویندوز و لینوکس دو گزینه هستند که هر دو کاملاً متفاوت هستند، اما باید با انتخاب یکی شروع کنید.

 

مدیریت شده در مقابل مدیریت نشده: آیا فرد یا تیم فناوری اطلاعات برای کمک به مدیریت سرور VPS خود دارید؟ اگر نه، ممکن است بخواهید یک راه حل میزبانی مدیریت شده را در نظر بگیرید که در آن مدیریت سرور در سرویس گنجانده شده است.

 

افزونگی و مقیاس پذیری: سرور شما چگونه از داده ها نسخه پشتیبان تهیه می کند؟ برای اطمینان از پشتیبان‌گیری امن اطلاعات شما در خارج از یک سرور، به یک راه‌حل میزبانی با یک برنامه شکست نیاز دارید. همچنین، اگر پهنای باند کسب و کار شما باید تغییر کند یا نیاز به افزایش مقیاس دارید، آیا راه حل هاست شما می تواند رشد کند تا نیازهای شما را با تغییر برآورده کند؟

 

مبتنی بر ابر یا متعارف: آیا می‌خواهید داده‌های شما روی ابر میزبانی شود یا روی سرورهای معمولی؟ سرورهای معمولی محدودیت‌های بیشتری دارند، در حالی که فضای ابری انعطاف‌پذیرتر و مقیاس‌پذیرتر است.

 

پشتیبانی مشتری: حتی بهترین طرح‌ها هم به اشتباه می‌افتند، به همین دلیل است که به پشتیبانی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کرده اید که به شما پشتیبانی 24/7 ارائه می دهد. بدون پشتیبانی مشتری در دسترس، خطر از دست دادن زمان با ارزش را دارید.

 

قیمت: اکثر ارائه دهندگان هاستینگ تخصیص فضای ذخیره سازی و RAM را به همراه سرعت انتقال داده مشخص، آدرس های IP و موارد دیگر ارائه می دهند. به طور معمول، آنها برای کل بسته هزینه ماهانه دریافت می کنند، بنابراین گزینه های خود را مقایسه کنید و ببینید چه کسی آنچه را که نیاز دارید را با بهترین قیمت ممکن فراهم می کند. قیمت می تواند از کمتر از 10 دلار در ماه شروع شود.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰
 

 

سودهای مداوم بیت کوین [BTC] به خریداران کمک کرد تا بالاتر از 20 EMA (قرمز) و 50 EMA (فیروزه ای) در نمودار روزانه بسته شوند. خریداران فشار خود را به خصوص پس از جهش از سطح حمایت بلندمدت خط روند آن (سفید، خط چین) (مقاومت قبلی) تجدید کردند.
حرکت قیمت از منطقه نقدینگی بالا فرار کرد زیرا پس از افزایش مجدد صعودی به نوسانات بالا رسید. در زمان انتشار، BTC با 3.51 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته با 21363.21 دلار معامله شد.
 
 
طبق اخبار بیت کوین  این ارز از پشتیبانی 20 EMA بازگشتی قانع کننده پیدا کرد. با انجام این کار، گاوها تلاش کردند تا محدودیت های محدوده 21.3 تا 21.6 هزار دلار را به چالش بکشند. اگر گاوها بالاتر از این سطح بسته شوند، سکه می‌تواند در جلسات آینده شاهد رشد مداوم باشد.
در چنین شرایطی، اولین سطح مقاومت اصلی برای BTC در منطقه 22.5k دلار قرار دارد. کریپتو پس از فشرده سازی طولانی مدت در منطقه 19.1 هزار دلاری وارد فاز نوسانات بالا شد. هرگونه تغییر در محدوده مقاومت فوری می تواند دورنمای بهبود کوتاه مدت را به تاخیر بیندازد.
هر گونه کشش فوری احتمالاً می تواند زمینه های بازگشت قابل اعتمادی را از EMA 20 در منطقه 20.3 هزار دلاری پیدا کند. متقاطع صعودی روی میانگین متحرک نمایی 20/50 شانس گاوها را برای حفظ برتری خود در بازار بیشتر کرد.
شاخص قدرت نسبی (RSI) شاهد رشد بود زیرا در زمان انتشار به منطقه بیش از حد خرید نگاه کرد. اما ناتوانی Chaikin Money Flow (CMF) در نوسان بالاتر از علامت 0.08، یک واگرایی خفیف نزولی را نشان داد. هرگونه کاهش به زیر علامت صفر می تواند تمایلات صعودی را باطل کند.
 
 
پس از سطوح نسبتاً بالای فعالیت توسعه خود در ماه سپتامبر، این معیار به مدت دو ماه یک روند کاهشی مداوم داشت. برای تکمیل آن، تسلط اجتماعی شاه سکه مسیری مشابه جنوب را دنبال کرد. اگر اقدام قیمت دنبال شود، فروشندگان به دنبال این هستند که رالی های صعودی را تحت کنترل خود نگه دارند.
با این وجود، اهداف همان چیزی است که در مورد آن بحث شد. همچنین، سرمایه گذاران/تجار باید عوامل کلان اقتصادی مؤثر بر احساسات گسترده تر را در نظر بگیرند. این تجزیه و تحلیل به آنها کمک می کند تا شانس یک شرط بندی سودآور را افزایش دهن
  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

 

آلت کوین ادغامی از "alt" است که به "جایگزین" و "کوین" اشاره دارد و به "ارز رمزنگاری شده" اشاره دارد، یعنی تمام ارز هایی که بیت کوین (BTC) نیستند آلت کوین هستند. بیت کوین ارز دیجیتالی بود که فناوری بلاک چین را پس از بحران مالی جهانی 2008-2009 به جهان معرفی کرد.

بیت کوین خود را به عنوان «استاندارد طلایی» ارزهای دیجیتال تثبیت کرده و انقلابی را در دنیای مالی به ارمغان آورده است. به دلیل مزیت حرکت اول، به تعادل پایدار در بین ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین تبدیل شده است. ارزهای دیجیتال جایگزین برای بهبود چالش‌های فنی و عملی بیت‌کوین ایجاد شده‌اند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد). بنابراین، آیا اتریوم یک آلتکوین است؟

 آلت کوین چیست؟

تولد آلت کوین ها با معرفی نسل دوم و سوم ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین مانند لایت کوین (LTC) و اتر (ETH) دنبال شد. در حالی که بیت کوین اغلب به دلار، یوان، یورو و سایر ارزهای فیات قیمت گذاری می شود، آلت کوین ها (ارزهای دیجیتال جایگزین) معمولاً بر اساس بیت کوین قیمت گذاری می شوند.

آلت‌کوین‌ها را می‌توان به‌عنوان آلت‌کوین‌های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) (بر اساس مکانیسم‌های اجماع)، کوین‌های پایدار و آلت‌کوین‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) دسته‌بندی کرد.

آلتکوین های PoW و PoS

شبکه بیت کوین از روش اجماع اثبات کار برای تأیید و پردازش تراکنش ها پیروی می کند. سایر آلتکوین های PoW عبارتند از LTC، بیت کوین کش (BCH) و زی کش (ZEC). در مقابل، اعتبار سنجی ها (به جای ماینرها) تراکنش ها را در مدل اثبات سهام تأیید می کنند. اتریوم به دلیل ماهیت انرژی بر روش PoW در حال حرکت به سمت مکانیسم اجماع PoS است. کازماس (ATOM) و ترون (TRX) نمونه های دیگری از آلت کوین های اثبات سهام  هستند. این نوع از آلت کوین ها از بهترین ارز های دیجیتال ارزان برای خرید هستند. 

استیبل کوین ها

به سکه هایی که ارزش آن ها مانند دلار با فیات مرتبط است، استیبل کوین می گویند. ارزش استیبل کوین معادل یک واحد ارز فیات است که به آن متصل شده است. به عنوان مثال، تتر (USDT) یک استیبل کوین است که ارزش آن به USD متصل است. برای انجام پیوند، صادرکننده استیبل کوین معمولاً پول نقد یا سایر دارایی‌هایی را که برابر با تعداد سکه‌های در گردش است در ذخیره خود نگه می‌دارد. به این ترتیب، در صورت شکست یا ایراد سکه، به دارندگان آن خسارت پرداخت می شود.

 

آلت کوین های دیفای

استیبل‌کوین‌های DeFi مبتنی بر بلاک چین به دارندگان این امکان را می‌دهند تا ارزهای دیجیتال خود را وام دهند و در ازای آن درآمد غیرفعالی کسب کنند. Compound (COMP)، Synthetix (SNX) و یونب سوآپ (UNI) نمونه هایی از آلت کوین های DeFi برای خرید هستند.

 

تفاوت بیت کوین و آلت کوین چیست؟

آلت کوین ها با گسترش قابلیت های خود و پر کردن شکاف های ناشی از نقص های ادعایی بیت کوین، خود را از بیت کوین متمایز می کنند. در پایین ارز اتریوم که دومین ارز با ارزش بازار است با ییت کوین مقایسه شده است.
 

اتریوم در مقابل بیت کوین

اتریوم در 30 جولای 2015 متولد شد و از نظر عملکرد بسیار متمایز از بیت کوین است - مانند LTC. به جای استفاده از بیت کوین به عنوان مدلی برای ارز دیجیتال، اتریوم از مفهوم بلاک چین برای ایجاد یک ماشین مجازی غیرمتمرکز کامل تورینگ استفاده می کند. ماشین مجازی اتریوم یک کامپیوتر غیرمتمرکز است که می تواند اسکریپت ها و کدها را از هر نقطه از شبکه پردازش کند.
 
اتریوم همچنین قراردادهای هوشمند را به دنیا معرفی کرد که منطق اساسی برنامه های غیرمتمرکز را نشان می دهد. با عرضه بی حد و حصر، مدت زمان بلوک 14 ثانیه و بلاک هایی که توسط هزینه محاسباتی آنها محدود شده است، عملکرد داخلی اتریوم به طور چشمگیری با بیت کوین متفاوت است.
بیت کوین ارزش ذاتی ندارد، در حالی که قراردادهای هوشمند اتریوم، سرعت، مقیاس پذیری، عرضه غیر تورمی و حرکت به سمت الگوریتم PoS ولایه نوآوری به ارزش شبکه می افزاید و به ETH یک ارزش ذاتی ارائه می دهد.
 

جمع بندی

با این حال، آنهایی که کاربرد قوی دارند از رقابت جان سالم به در خواهند برد و بر بازار مسلط خواهند شد. همچنین، فقدان مقررات خطرات مختلفی را برای سرمایه گذاری آلت کوین به همراه دارد. با این وجود، خطرات نظارتی با بلوغ بازار ارزهای دیجیتال برطرف خواهد شد.
  • رها افخمی