آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

آموزش ارزهای مجازی به زبان ساده

با من به زبان ساده بیاموز

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

بر اساس صورت های مالی که روز چهارشنبه منتشر شد، سازنده خودروهای الکتریکی ایلان ماسک، بیشتر ذخایر بیت کوین خود را تخلیه کرده است.

بر اساس افشای مالی جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد، سازنده خودروهای الکتریکی تسلا بیشتر دارایی های بیت کوین (BTC) خود را در سه ماهه دوم فروخت.

 تسلا در گزارش سه ماهه خود گفت: از پایان سه ماهه دوم، ما تقریباً 75 درصد از خریدهای بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده ایم. "تبدیل در سه ماهه دوم 936 میلیون دلار پول نقد به ترازنامه ما اضافه کرد."

طبق صورت‌های مالی، دارایی خالص بیت‌کوین تسلا برای سه فصل متوالی نسبتاً ثابت بود. تا پایان ماه مارس، تسلا دارایی های دیجیتالی به ارزش 1.261 میلیارد دلار بود. پس از انحلال، این شرکت اکنون 218 میلیون دلار دارایی دیجیتال دارد.

 

این سازنده خودروهای الکتریکی بخشی از ذخایر بیت کوین خود را در مارس 2021 فروخت و به سود خالص 128 میلیون دلاری دست یافت. در آن زمان، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت توضیح داد که این فروش که 10 درصد از دارایی های تسلا را تشکیل می داد، برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگهداری وجه نقد در ترازنامه بود.

تنها دو ماه قبل از آن، در ماه ژانویه، تسلا پس از به دست آوردن 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، به یکی از بزرگترین دارندگان شرکتی بیت کوین تبدیل شد. این خرید در یک پرونده فوریه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده افشا شد. در آن زمان، تسلا همچنین برنامه‌هایی برای پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین داشت، اما این برنامه‌ها بعداً به دلیل نگرانی در مورد مصرف انرژی بیت‌کوین لغو شد. 

تسلا در سه ماهه دوم مالی خود، سود تعدیل شده هر سهم را 2.27 دلار با درآمد 16.93 میلیارد دلار گزارش کرد. حاشیه سود ناخالص خودرو در مقایسه با سه ماهه اول و یک سال قبل به دلیل تورم و رقابت فزاینده برای قطعات خودروهای الکتریکی، مانند سلول های باتری، کاهش یافته است.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

با ورود بازی های دیجیتال به بلاک چین و در نتیجه بازار ارز های دیجیتال، خیلی سریع این نوع بازی ها به نوعی منبع برای کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده اند. اکسی اینفینیتی را می توان معروف ترین بازی مبتنی بر بلاک چین در دنیا دانست که امکان کسب درآمد واقعی را به پلیر های خود می دهد. 

بازی axie infinity  دارای برخی از ویژگی های منحصر به فردی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم. پس اگر می خواهید با بازی محبوب axie infinity و توکن های آن که اتفاقا در حال حاضر جایگاه قابل قبولی در بازار دارند، آشنا شوید این مطلب را تا انتها ادامه دهید.

اکسی اینفینیتی چیست؟

Axie Infinity در حال حاضر محبوب ترین بازی مبتنی بر بلاک چین در نوع خود است که روزانه بیش از 1 میلیون بازیکن فعال را جذب می کند. بازیکنان می توانند Axies را برای جوایز روزانه جمع آوری کرده، پرورش دهند و بجنگند.

یک دنیای بازی آنلاین است که حول موجودات پوکمون معروف به Axies می چرخد. بازیکنان می توانند Axies را به عنوان حیوانات خانگی مجازی با هدف نبرد، پرورش، جمع آوری، پرورش و ساختن پادشاهی برای Axies خود جمع آوری کنند. 

چیزی که Axie Infinity را از دیگر بازی های آنلاین متمایز می کند، هم افزایی است که بین بازی های آنلاین استاندارد و بلاک چین ایجاد کرده است. 

طراحی این بازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم به گونه ایست که به بازیکنان اجازه می‌دهد دارایی‌های مجازی خود را داشته باشند و به بازیکنانی که قادر به دستیابی به سطح پیشرفته‌ای از مهارت در این بازی هستند، پاداش می‌دهد. 

 

برای شروع، کاربران باید از طریق یک فرآیند راه اندازی چند مرحله ای کار کنند تا کیف پول های دیجیتال و حساب Axie Infinity خود را متصل کنند، که همه در راهنمای نصب بازی به تفصیل آمده است. 

پس از اتصال موفقیت آمیز حساب ها، بازیکن می تواند با بازار دیجیتال تعامل داشته باشد. برای بازی، کاربران به سه محور کلی نیاز دارند.

 هنگامی که بازیکن دارای سه Axies باشد، می تواند برنامه را دانلود کرده و شروع به بازی کند. تفاوت های ظریف زیادی در مورد هزینه Axie وجود دارد زیرا میانگین قیمتی که پرداخت می شود بر اساس عواملی مانند نادر بودن، تجربه، ویژگی ها و نوع در نوسان است. 

Axie Infinity که بر اساس اصول اصلی بازی برای کسب درآمد ساخته شده است، بازیکنان را با پاداش دادن به آنها برای پیروزی‌ها و تکمیل ماموریت‌های روزانه با توکن‌های SLP تشویق می‌کند. چیزی که این سیستم پاداش را منحصر به فرد می کند این است که SLP را می توان با سایر ارزهای دیجیتال و فیات در صرافی های رمزنگاری مبادله کرد.

علاوه بر این، Axies را می توان در ازای اتریوم به عنوان NFT با استفاده از Axie Infinity Marketplace فروخت.

 تاریخچه axie infinity

توسعه این بازی را می توان به اوایل سال 2018 و تلاش های ترونگ تان نگوین، الکساندر لئونارد لارسن و جفری زیرلین نسبت داد که همگی در سال بعد استودیوی بازی Sky Mavis را در شهر هوشی مین تأسیس کردند. این سه نفر با الهام از محبوبیت World of Warcraft، چشم اندازی برای توسعه یک جایگزین قابل اعتمادتر برای تکرارهای اولیه بازی های مبتنی بر بلاک چین به اشتراک گذاشتند. برای شروع، فروش Axies در فوریه 2018 برگزار شد که در ازای اتریوم، 3112 مورد "پذیرش" قرار گرفت.

Sky Mavis در نوامبر 2019 1.5 میلیون دلار برای تسریع توسعه اکسی اینفنیتی جمع آوری کرد و سرمایه گذاران برجسته ای مانند Yat Siu از برندهای Animoca، Sébastien Borget از سندباکس  و Simon Kim از Hashed را جذب کرد.

 

توکن های اکسی اینفینیتی 

اولین توکن این بازی، Axie Infinity Shard یا  AXS  است که در ماه جولای مورد توجه علاقه مندان به رمز ارزها قرار گرفت زیرا در کمتر از یک ماه بیش از 800 درصد افزایش یافت.

$AXS در درجه دوم به عنوان پول قانونی در بازار Axie ، که NFT های درون بازی خریداری شوند، عمل می کند. در نهایت، $AXS به عنوان نشانه کار استفاده می شود، زیرا به همراه $SLP (که در ادامه به آن می پردازیم) برای ایجاد Axies جدید خرج می‌شود. هزینه های پرورش در حال حاضر 4 دلار AXS است و به خزانه واریز می شود. خزانه داری در مقطعی توسط جامعه دارندگان $AXS اداره می شود.

 $AXS یک توکن ERC-20 است، به این معنی که کاربران دارای کیف پول اتریوم می توانند آزادانه آن را خریداری و بفروشند. همچنین می توان آن را در بازارهای مختلفی از جمله Binance و Uniswap خریداری یا فروخت. 

 

دومین توکن این بازی  Smooth Love Potion  است. بازیکنان باید SLP و ALX را برای پرورش Axies ها در بازی خرج کنند. SLP هزینه شده برای پرورش توسط پروتکل سوزانده می شود تا تورم توکن جبران شود. همچنین هر یک از هفت سطح پرورش یک Axie به تدریج هزینه بیشتری دارد. این مکانیسم همچنین جمعیت و کمبود Axie NFT های تازه تولید شده را کنترل می کند. برخلاف افزایش هزینه های SLP، بازیکنان باید هر بار که می خواهند یک حیوان خانگی دیجیتال جدید پرورش دهند، چهار AXS خرج کنند. توکن‌های AXS که برای پرورش استفاده می‌شوند مستقیماً به خزانه‌داری جامعه سرازیر می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با این توکن و وضعیت و آینده آن در بازار، مقاله ارز SLP را مطالعه کنید. 

چه چیزی axie infinity را منحصر به فرد می کند؟

یکی از متمایز ترین جنبه های Axie Infinity این است که از بلاک چین برای هدایت بازی به وب 3.0 استفاده می کند. در حالی که تلاش های دیگری در گذشته وجود داشته است، این اولین بازی است که یک اقتصاد کاربردی و جهانی از گیمرها را به خود جلب می کند. از نظر تئوری، بازیکنان می توانند از طریق بازی منظم درآمد سخاوتمندانه ای کسب کنند. 

بازیکنان برای برنده شدن در نبردهای درون بازی با توکن های SLP پاداش می گیرند. می توان گفت که کلکسیون های درون بازی در این بازی برای اولین بار واقعاً متعلق به بازیکنان هستند. 

این را با MMO های محبوب مانند World of Warcraft مقایسه می شود، جایی که ارز درون بازی طلای ساختگی است که ارزش خارجی ندارد. اقلام و جوایزی که بازیکنان به دست می آورند را نمی توان معامله، فروخت یا بین شخصیت ها منتقل کرد. اگر استودیو بازی بلیزارد تصمیم بگیرد حساب کاربری آنها را مسدود کند، بازیکنان تمام آیتم‌های خود را از دست می‌دهند و پیشرفت می‌کنند، در حالی که با Axie Infinity، این دارایی‌ها متعلق به بازیکن است.

جمع بندی 

بازی مبتنی بر بلاک چین اکسی اینفینیتی، شیوه جدید و محبوبی برای کسب درآمد از طریق گیمینگ است که به خصوص در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده است. این بازی با ارائه یک فضای خلاقانه و جذاب، توکن هایی با ارزش واقعی در بازار، و طراحی منحصر به فرد توانسته از رقیبان خود در میان افراد به خصوص علاقه مندان به حوزه گیمینگ، پیشی بگیرد. 

در این مقاله سعی کردیم به بررسی ویژگی ها و جوانب مختلف این پروژه محبوب بپردازیم. 

 

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

طبق هیئت متخصصان، کاردانو تا سال 2025 به 2.93 دلار خواهد رسید

گروهی از کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ارز کاردانو یا $ADA تا سال 2025 به 2.93 دلار و تا سال 2030 به 6.53 دلار خواهد رسید، اگرچه کارشناسان معتقدند که تا پایان سال، این ارز دیجیتال تنها 0.63 دلار معامله خواهد شد. 

بر اساس داده‌های CryptoCompare، در زمان نگارش این خبر، این ارز دیجیتال با قیمت 0.43 دلار معامله می‌شود. اگر کارشناسان ارزهای دیجیتال که توسط فایندر نظرسنجی شده درست بگویند، این ارز دیجیتال همچنان می تواند تا پایان سال به بالای 40 درصد صعود کند.

پیش‌بینی‌های کارشناسان به‌طور قابل‌توجهی بسیار کمتر از یافته‌های یک نظرسنجی مشابه Finder است که در ژانویه انجام شد، جایی که کارشناسان پیش‌بینی کردند که Cardano به طور متوسط سال را با 2.79 دلار به پایان می‌رساند و تا سال 2030 به 58 دلار می‌رسد. در میان کارشناسان مورد بررسی، پل لوی، مدرس ارشد دانشگاه برایتون وجود دارد که معتقد است ارزش ADA تا پایان سال فقط 0.5 دلار خواهد بود، اما تا پایان سال 2025، ارزش 5 دلار خواهد داشت. لوی گفته است:

«به عنوان یک نشانه بومی از یک بلاک چین اثبات سهام با برخی از پایه های مخترع شرکت، هنوز پتانسیل زیادی در کاردانو برای به چالش کشیدن و حتی پیشی گرفتن از اتریوم وجود دارد. اثبات سهام احتمالاً آینده اکثر ارزهای دیجیتال در سال های آتی است.»

این کارشناس اضافه کرد که علیرغم نوسانات اخیر ADA، این ارز در موقعیت خوبی قرار دارد. به طور مشابه، دنیل پولوتسکی، بنیانگذار و رئیس CoinFlip معتقد است که ADA سال را با 0.37 دلار به پایان خواهد رساند، پولوتسکی بخشی از 48 درصد از پاسخ دهندگانی است که معتقدند علیرغم محبوبیت فزاینده آن، زمان فروش ADA فرا رسیده است. 

 

به گفته او، قیمت و تبلیغات ADA "با توجه به ارزش کل نسبتا پایین ثبت شده آن در مقایسه با رقبا بسیار زیاد است." این کارشناس اضافه کرد که در حالی که کاردانو در سال 2015 تاسیس شد و در سال 2017 راه اندازی شد، مزیت پیشروی اولیه خود را به رقبایی که "با سرعت بیشتری می ساختند" از دست داد.

 Finder نظرسنجی های فصلی را با کارشناسان ارزهای دیجیتال انجام می دهد تا نظرات آنها را در مورد این صنعت بیابد. این سایت از 53 متخصص در مورد قیمت کاردانو نظرسنجی کرد و دریافت که 26٪ معتقدند زمان نگهداری آن فرا رسیده است و 26٪ معتقدند که زمان خوبی برای خرید ADA است.

نیمی از پنل، 51 درصد معتقدند که هارد فورک آینده Vasil، که انتظار می رود "بهبود عملکرد گسترده" را در شبکه ارز دیجیتال ارائه دهد، ابزار کاردانو را افزایش می دهد و 37 درصد انتظار افزایش قیمت به دلیل آن را دارند. 17 درصد معتقدند که این افزایش کوتاه مدت خواهد بود، در حالی که 20 درصد از هارد فورک دستاوردهای بلندمدتی دارند.

 

 دکتر دیمیتریوس سالامپاسیس، مدیر دانشگاه فناوری سوئین برن، خاطرنشان کرد که هارد فورک موجب کارایی و بهینه‌سازی را برای شبکه  می‌شود و پروژه‌های نوآورانه‌تری را با استفاده از قراردادهای هوشمند تقویت می‌کند.

17 درصد از پانل Finder معتقدند که هارد فورک منجر به کاهش قیمت می شود زیرا برخی فکر می کنند که هارد فورک پس از "شارینگ" اتریوم از بین می رود.

 یک مدل پیش‌بینی قیمت مبتنی بر هوش مصنوعی نشان می‌دهد که قیمت توکن بومی Cardano تا سپتامبر سال جاری به 2.9 دلار افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی از قیمت فعلی این ارز دیجیتال است. 

اخیراً، Grayscale Investments هر دو ارز ADA و SOL را به‌عنوان برترین دارایی‌های صندوق خود حفظ کرده است که به سرمایه‌گذاران امکان در معرض شبکه‌های بلاک چین قرارداد هوشمند را می دهد. 

طبق داده‌های پلتفرم قرارداد هوشمند Grayscale در صندوق سابق اتریوم (GSCPxE)، تخصیص کاردانو آن اکنون 30.7 درصد است، به این معنی که هر سهم از صندوق دارای 4.4 ADA است، در حالی که تخصیص Solana آن 26.01 درصد است که نشان دهنده 0.044 SOL به ازای هر سهام است.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

ترا یک پلت فرم پرداخت بلاک چین منبع باز برای یک استیبل کوین الگوریتمی است که |عبارت اند از ارزهای رمزپایه ای هستند که به طور خودکار قیمت ارزها یا سایر دارایی ها را دنبال می کنند. بلاک چین Terra به کاربران این امکان را می دهد که فوراً استیبل کوین های ترا را خرج کنند، پس انداز، معامله، یا مبادله کنند. Terraform Labs که بر پروژه ارزهای دیجیتال Terra نظارت دارد، از محبوبیت روز فزونی بهره مند است.  در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پروژه ترا و توکن های آن بپردازیم. 

ترا (Terra) چیست؟ 

ترا یک سیستم پرداخت است که بر اساس یک شبکه بلاک چین ساخته شده است. این پروژه توسط آزمایشگاه های Terraform مستقر در کره جنوبی، که در سال 2018 توسط دو کوون و دانیل شین تأسیس شد، توسعه یافته است. 

پروتکل ترا استیبل کوین‌هایی را ایجاد می‌کند که برای ردیابی مداوم قیمت یک ارز فیات (یک ارز تحت حمایت دولت مانند دلار یا یورو) طراحی شده‌اند یا به عبارتی کوین های استیبل و ثابت هستند. این رمزارز از دو توکن ارز دیجیتال Terra و Luna تشکیل شده است.

در وایت پیپر ترا که در آوریل 2019 منتشر شده است و  Do Kwon را به عنوان یکی از چهار نویسنده مشترک آن فهرست می کند terra را رمز ارزی معرفی می شود که دارای این سه ویژگی است: 

  1. ثبات قیمت داشتن و رشد محور بودن

  2.  بر اساس این دیدگاه که یک ارز دیجیتال با ثبات قیمت، بهترین ویژگی های ارزهای فیات و بیت کوین (BTC) را ترکیب می کند، ترا این ویژگی ها را  دارد. 

  3. یک ارز دیجیتال جدید موفق است که باید استفاده و پذیرش توسط افراد را به حداکثر برساند تا به عنوان یک وسیله مبادله مفید باشد.

 

 این سند خاطرنشان می کند که افراد تقاضای یک پروتکل پول غیرمتمرکز و با ثبات قیمت در اقتصادهای فیات و بلاک چین را دارند و چنین پروتکلی می تواند بهترین مورد استفاده برای ارزهای دیجیتال باشد. در جهت تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت استیبل‌کوین و تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) تجارت الکترونیک،  ترا یک اکوسیستم رو به رشد در فضای رمزنگاری با 114 پروژه در سراسر DeFi، Web 3.0 و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارد. این پروژه ها عبارتند از:

 

  • پروتکل Anchor : یک پلت فرم بازده ثابت با بازده وام و دسترسی بدون اصطکاک

  •  Chai: یک برنامه پرداخت با بیش از 2 میلیون کاربر در کره جنوبی 

  • LoTerra: یک پلت فرم لاتاری غیرمتمرکز که بر روی بلاک چین Terra ساخته شده است

  •  Mirror Protocol: امکان ایجاد دارایی های قابل تعویض یا "مصنوعی" را فراهم می کند که قیمت دارایی های واقعی را ردیابی می کند. 

  • Talis Protocol: پلتفرمی که هنرمندان می توانند آثار خود را بفروشند و خدمات ارائه دهند پروتکل 

  • Vega: پلتفرمی برای استخراج و تجارت مشتقات

ترا و لونا 

از آنجایی که ارزش اولیه استیبل کوین ها از ثبات قیمت ناشی می شود، از لحاظ نظری با دور زدن نوسانات معمول ارزهای دیجیتال، پروتکل ترا تلاش می کند تا قیمت استیبل کوین ترا را با اطمینان از اینکه عرضه و تقاضا آن برای همیشه با به کارگیری آربیتراژ  متعادل است، ثابت نگه دارد. لونا وزنه متغیر برای استیبل کوین Terra است و نوسانات آن را جذب می کند.

 

ترا استیبل کوین هایی هستند که قیمت ارزهای فیات را دنبال می کنند و به نام آنها نامگذاری شده اند.  به عنوان مثال، استیبل کوین پایه Terra قیمت حق برداشت ویژه صندوق بین‌المللی پول را دنبال می‌کند و TerraSDR یا SDT نام دارد. سایر ارزهای استیبل کوین Terra عبارتند از TerraUSD که دلار آمریکا را ردیابی می کند و TerraKRW که  ارزش وون کره جنوبی را دنبال می کند. کاربران Terra جدید را با سوزاندن توکن Luna می سازند.

 

لونا که برای حاکمیت و استخراج (ماینینگ) استفاده می‌شود، توکن سهام پروتکل Terra است که نوسانات قیمت کوین‌های پایدار Terra را جذب می‌کند. کاربران Luna را برای ماینرهای بلاک چین Terra استیک می کنند، که تراکنش‌های روی بلاک چین را ثبت و تایید می‌کنند و از کارمزد تراکنش‌ها به عنوان غرامت پاداش دریافت می‌کنند. با افزایش استفاده از Terra، ارزش Luna نیز افزایش می یابد. 

همچنین در پی فروپاشی TerraUSD  در می 2022، جامعه این ارز به ایجاد یک بلاک چین جدید رای داد. پس از راه اندازی "Terra 2"، توکن اصلی شبکه جدید LUNA نام گرفت، در حالی که توکن بلاک چین قدیمی به لونا کلاسیک (LUNC) تغییر نام داد و در حال حاضر شبکه بلاک چین و توکن قدیمی آن بی استفاده مانده اند و برنامه ای برای تغییر و توسعه آنها مشخص نشده است. بنابراین آینده لونا کلاسیک در حاله از ابهامات باقی مانده و باید منتظر ماند تا مدیرعاملان پروژه ترا برا این توکن تصمیم گیری کنند. 

آیا سرمایه گذاری روی لونا و توکن UST ریسکی است؟ 

استیبل کوین‌ها بررسی‌های زیادی را در مورد اینکه آیا صادرکنندگان وثیقه کافی برای پشتوانه قیمت دارند و چه دارایی‌هایی ارزش کوین ها را تضمین می‌کنند، انجام داده‌اند. استیبل کوین‌های الگوریتمی از نظر طراحی هیچ وثیقه‌ای ندارند – وثیقه، نشانه حاکمیتی آن است که می‌تواند برای تثبیت قیمت ضرب یا سوزانده شود. اگر طرح شکسته شده باشد، ارزش گوین می تواند بدون بک استاپ (حمایت نهایی) کاهش یابد.

 

شایان ذکر است که استیبل کوین‌ها، همراه با امور مالی غیرمتمرکز، هنوز عمدتاً در سرتاسر جهان کنترل نشده‌اند. اینکه چگونه دولت‌ها تصمیم می‌گیرند این بخش از بازار کریپتو را تنظیم کنند و چه قوانینی که صادرکنندگان باید از آن پیروی کنند، برای ارزش آتی پول سرمایه‌گذاری‌شده افراد در LUNA یا UST نیز خطرآفرین است. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مدیر عامل ترا Do Kwon را در رابطه با پروتکل Mirror به دلیل ارائه مشتقات سهام مانند اپل (AAPL) یا تسلا (TSLA) احضار کرد.

جمع بندی 

سرنوشت کوین های  Luna و UST مستقیماً به چگونگی موفقیت استیبل کوین‌های Terra مرتبط است که حتی در شرایط نوسان آمیز بازار می‌توانند قیمت خود را حفظ کنند. در طی رکود بازارهای کریپتو که در پایان سال 2021 آغاز شد حتی با وجود نوسانات ارز های دیجیتال گسترده تر در بازار، UST/luna عملکرد خوبی داشتند و در محدوده 0.998 دلار و 1.006 دلار باقی ماندند. پروژه ترا برنامه های متعددی برای آینده در نظر گرفته است و ه نظر می رسد نه تنها قصد واگذار کردن جایگاه مناسب خود در بازار را ندارد، بلکه به دست آورد های بزرگتری در بازار ارز های دیجیتال نیز چشم دوخته است.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

توییتر اکنون قیمتی 36 درصد ارزان تر از پیشنهاد خرید ایلان ماسک به اشتراک می گذارد

توییتر هم‌اکنون قصد دارد ماسک را پس از انصراف وی از پیشنهاد خرید شرکت در روز جمعه به دادگاه بکشاند.

پس از اینکه ایلان ماسک هفته گذشته پیشنهاد خرید این پلتفرم را پس گرفت، سهام توییتر در معاملات قبل از بازار به شدت سقوط کرد. سهام آن در زمان نگارش این خبر به قیمت 34.31 دلار معامله می شود که 6.89 درصد نسبت به قیمت 36.85 دلار در روز جمعه کاهش یافته است.

توییتر و ماسک

قیمت جدید منعکس کننده 36 درصد تخفیف از پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم در ماه آوریل است. افت آن در آخر هفته در مقایسه با سایر سهام فناوری که مجموعاً در فضای افزایش نرخ بهره امسال سقوط کرده اند، مشهود بود.

اگرچه توییتر در ابتدا پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ماسک را پذیرفت، مدیرعامل این شرکت هفته‌ها بعد این توافق را به حالت تعلیق درآورد. او در ماه مه در توییتی نوشت: «توئیتر به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است تا جزئیاتی که از محاسباتی را پشتیبانی کند که حساب‌های هرزنامه/جعلی (در واقع کمتر از 5 درصد از کاربران) را تشکیل می‌دهند.».

روز جمعه، ماسک در نهایت به دلیل عدم انطباق ادعای توییتر در ارائه اطلاعات کافی مربوط به حساب‌های اسپم این پلتفرم، قرارداد را فسخ کرد. او ادعا کرد که اطلاعات ارائه شده توسط این پلتفرم به طور مکرر با "رشته های متصل" ارائه شده است، که کاربرد آن را برای او و مشاورانش به حداقل رسانده. 

با این حال، یک بند در توافقنامه ادغام اولیه به توییتر اجازه می دهد تا ایلان ماسک میلیاردر را مجبور به بستن قرارداد کند. برت تیلور، رئیس توییتر، قبلاً تایید کرده است که شرکت او علیه ماسک برای بستن قرارداد با شرایطی که آنها با آن موافقت کرده بودند، اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد.

به گفته یاهو فاینانس، آدام کریسافولی - بنیانگذار Vital Knowledge - گفت که جای تعجب نیست که ماسک تلاش کند تا از این معامله اجتناب کند.

او گفت: "اما مشکل این است که کل این حماسه احتمالاً در چند ماه گذشته کاملاً مخرب بوده است، که می تواند بر عملکرد توییتر نه تنها در سه ماهه دوم بلکه در سه ماهه سوم سال نیز تاثیر بگذارد."

توییتر در یک جلسه توجیهی که با خبرنگاران و مدیران اجرایی در روز پنجشنبه داشته است، ادعا کرد که روزانه یک میلیون حساب اسپم را از پلتفرم خود حذف می کند. طبق گزارش ها، این میزان بسیار کمتر از 5 درصد از پایگاه کاربر فعال آن در هر سه ماهه است.

بایننس همراه با شرکت های بزرگ دیگر از پیشنهاد اولیه ماسک در توییتر با 500 میلیون دلار حمایت کرد. با این حال، مدیر عامل بایننس ماه گذشته تصریح کرد که تنها در صورتی حمایت خواهد کرد که ماسک به این معامله عمل کند. او گفت: «اگر او این کار را نکند، پس فکر می‌کنم که ما هم این حمایت را متوقف می کنیم.»

در همین حال، در حالی که ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، گفت که «مخالفتی» با اجرای توییتر توسط ماسک ندارد، او به اشتیاق عمومی برای تصاحب خصمانه یک شرکت رسانه‌های اجتماعی اعتراض کرد.

چهره‌های حمایت‌کننده دیگری مانند سم بانکمن-فرید، مدیر عامل FTX و مایکل سیلر، مدیر عامل شرکت MicroStrategy، ایده‌هایی را ارائه کرده‌اند که چگونه ماسک می‌تواند پلتفرم را با ادغام بهتر کریپتو ارتقا دهد. به عنوان مثال، سایلر پیشنهاد داد که از سپرده‌های بیت‌کوین شبکه لایتنینگ استفاده کنید تا به کاربران اجازه دهد یک علامت نارنجی در حساب‌های خود کسب کنند و تأیید کنند که جعلی نیستند.



 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

اگر به دنبال یک سیستم پرداختی معتبر برای انجام معاملات مالی آنلاین خود هستید، گزینه های زیادی وجود دارد اما دو سیستم پرداختی پی پل و پایونیر در راس آنها قرار دارند. هر دو شرکت بیش از یک دهه است که در بازار فعالیت دارند و تا کنون به توسعه خود ادامه می دهند. 

Paypal  و payoneer در حال حاضر در بیش از 200 کشور دنیا در دسترس هستند. در مقایسه بین این دو سیستم پرداختی، خدماتی که هر یک ارائه می دهند را شرح می دهیم تا به نتیجه برسیم که کدامیک می توانند عملکرد مفید تری از خود ارائه دهند. البته که هر کدام بر اساس نیاز ها و شرایط متفاوت می توانند برای افراد ایده آل و مناسب باشند. 

معرفی سیستم های پرداختی پی پل و پایونیر

پی پل (paypal) خود را روشی آسان تر و هوشمند تری برای دریافت و ارسال پول معرفی می کند. این شرکت  توسط گروه شناخته شده ای کارآفرینان مثل ایلان ماسک، در سال 1998 در کالیفرنیا بنا شد و از زمانی که توسط eBay در سال 2002 به عنوان روش اصلی پردازش پرداخت ها انتخاب شد، به شهرت بسیاری دست یافت. 

پی پال در سال 2015 دوباره استقلال خود را کسب کرد و راهی راحت برای افراد فراهم کرد تا فقط با یک آدرس ایمیل به یکدیگر پول بفرستند و در عین حال یک روش پرداخت محبوب برای کالاها و خدمات آنلاین را نیز ارائه کرد. امروزه پی پل امکان انتقال، وازیر و دریافت آسان و سریع وجوه را تنها با ساخت یک حساب کاربری و خرید راحت پی پل به کاربران خود ارائه می دهد.

پایونیر (payoneer) یک شرکت مستقر در نیویورک است که در سال 2015 بنا شده و سرویس های انتقال آنلاین و خدمات پرداختی بین مرزی B2B را ارائه می دهد. پایونیر بیش از 4 میلیون مشتری در سراسر دنیا دارد و انتقالات را در بیش از 200 کشور پشتیبانی می کند. 

پایونیر شاید یک تغییر جزئی با تمامی سیستم های پرداخت آنلاین داشته باشد، و آن این است که این سیستم به طور عمده مشاغل، خرده فروشان آنلاین و فریلنسر ها را مورد هدف قرار می دهد. 

با این اوصاف، این دو سیستم تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارند که هر کدام را برای اهداف و گروه خاصی از اشخاص مناسب می کند. در ادامه به مقایسه ای جامعه از تمام ابعاد این دو سیستم پرداختی آنلاین می پردازیم. 

کدام سیستم کارمزد کمتری دارد؟ 

پی پل کارمز های خود را «کارمزد های تراکنش شخصی برون مرزی» می نامد و این بسته به اینکه به کجا و چه مبلغی ارسال میکنید، متفاوت است. برای آمریکا و کانادا و اروپا پی پال برای تراکنش های زیر 49.99 یورو، 0.99 یورو کارمزد می گیرد و برای تراکنش های بین 50 یورو یا بیشتر 1.99 یورو کارمزد دریافت می کند. برای بقیه نقاط دنیا مثل هم مثل موارد قبل فقط برای تراکنش های بیشتر از 100 یورو یا بیشتر 3.99 یورو کارمزد دریافت می کنند. 

 

کارمزد های پایونیر بسته به نوع تراکنش هایی که پردازش می کنید، متفاوت است. به عنوان مثال، استفاده از سرویس صورت‌حساب Payoneer برای درخواست پرداخت یا پرداخت به تامین‌کنندگان، هزینه‌ای بین 1 تا 3 درصد دارد، در حالی که دریافت پول از بازارهای آنلاین مانند Upwork، Fiverr و غیره نیز مستلزم هزینه‌هایی است که توسط هر بازار جداگانه تعیین می‌شود. برداشت پول به حساب خود با همان ارز (فقط USD، EUR یا GBP)، با هر ارزی که با آن کار می کنید، 1.50 هزینه دارد.

کدام سیستم نرخ ارز بهتری را ارائه می دهد؟

پی پال نرخ معامله مارجینی بین 3.5 تا 4 درصد بر اکثر ارز های دیجیتال دریافت می کند، اگرچه درصد دقیق اضافه شده به وضوح در هنگام شروع انتقال نشان داده نمی شود. 

پایونیر معمولا 2 درصد نرخ معامله مارجین 2 درصدی را بالاتر از نرخ متوسط بازار دریافت می کند، گرچه اگر هزینه انتقال خود را با کارت اعتباری پرداخت کنید، این نرخ میتواند تا 3.5 درصد افزایش یابد.

کدام موقعیت های مکانی بیشتری را پشتیبانی می کند؟

پی پل در بیش از 200 کشور مختلف دنیا پشتیبانی می شود ولی در حال حاضر تنها  انتقال بین 25 ارز مختلف را ارائه می دهد.

پایونیر در بیش از 200 کشور دنیا در دسترس است و حتی شامل مناطق دور افتاده هم میشود. اما این سیستم تنها 7 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و 4 ارز اضافه نیز برای اهداف پرداختی مالیات می استفاده می شوند. 

کدام سریع تر است؟ 

سرعت انتقالات در پی پال می تواند از چند دقیقه تا 5 روز کاری طول بکشد. اگر گیرنده در پی پل حساب کاربری داشته باشد و مقدار هزینه لازم در حساب شما موجود باشد، انتقالات شما با سرعت بسیار بیشتری پردازش خواهد شد. از طرفی دیگر، برداشت وجه از حساب بانکی تان قبل از تبدیل آن به یک ارز دیگر، نزدیک به 3 تا 5 روز کاری  طول خواهد کشید. 

 

انتقالات در پایونیر به حساب های بانکی معمولا بین 2 تا 3 روز کاری طول می کشد، اگرچه پایونیر میگوید لاین زمان ممکن اس به 5 روز هم برسد. در برخی از موارد، انتقال شما ظرف 24 ساعت پردازش خواهد شد، مانند انتقالات فروشگاه های آنلاین، اما متغیر هایی مثل تعطیلات ملی یا بین المللی می توانند بر روی این زمان بندی موثر باشند. 

کدامیک گزینه های بیشتری برای انتقال و پرداخت دارد؟ 

گزینه های پرداخت پی پل شامل پرداخت از طریق انتقال بانکی، کارت اعتباری، کارت نقدی یا انتقال از طریق حساب PayPal شما است. شما می توانید انتخاب کنید که گیرنده وجوه را از طریق انتقال بانکی یا با انتقال حساب PayPal دریافت کند. با این حال، انتقال به و از حساب های PayPal بسیار سریعتر خواهد بود.

گزینه های پرداخت پایونیر شامل پرداخت با کارت اعتباری، چک الکترونیکی یا انتقال بانکی است. با این حال، پایونیر تفاوت های کمی با یک سرویس انتقال پول معمولی دارد. می‌توانید از پلتفرم پایونیر برای برداشت پول از حساب Payoneer به حساب بانکی خود یا پرداخت مستقیم وجه به حساب بانکی تأمین‌کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید پول را روی مستر کارت اعتباری Payoneer خود بارگذاری کنید تا از دستگاه‌های خودپرداز محلی، فروشگاه‌های فیزیکی یا هنگام خرید آنلاین، برداشت کنید.

کدامیک مورد استفاده، دسترسی و امنیت بهتری را ارائه می دهد؟ 

پی پل در تعداد زیادی از کشور های جهان قابل دسترسی است و 17 زبان مختلف را پشتیبانی می کند. اپلیکیشن آن در سیستم ها IOS و اندروید قابل دسترسی است و به کاربران اجازه می دهد تا وجوه را برداشت، واریز و انتقال دهند. این اپلیکیشن بازخورد های مثبتی از جانب کاربران مبنی بر سهولت در استفاده دریافت کرده است. 

برای حفظ امنیت حساب کاربری در پی پل، این سیستم از فناوری رمزگذاری پیشرفته استفاده می کند تا از هر تراکنشی که پردازش می کند محافظت کند. Paypal همچنین دارای سوالات امنیتی است که در صورت فراموش کردن یا گم کردن رمز عبور می توانید از آنها استفاده کنید، اگرچه می توانید برای دسترسی مجدد به حساب خود نیز با خدمات مشتری تماس بگیرید.

 

Payoneer بیش از 300 نماینده خدمات مشتری دارد که می توانند از طریق چت آنلاین، ایمیل و تلفن به مشتریان به بیش از 70 زبان پشتیبانی کنند. علاوه بر این، وب سایت  پایونیر را برای انتقال در دسترس تر وجوه می توان به 8 زبان دیگر ترجمه کرد. برنامه Payoneer عموماً نظرات مثبتی دارد و به کاربران امکان مدیریت ارزها، درخواست و برداشت پرداخت به حساب های بانکی را می دهد. در مورد بحث امنیت، پایونیر یک تجارت خدمات پولی (MSB) ثبت شده است و دارای گواهینامه استاندارد امنیت داده سطح 1 PCI است. پایونیر همچنین از تأیید 2 مرحله‌ای استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ عامل مخربی قادر به نفوذ به حساب شما نیست.

نتیجه گیری

روی هم رفته، در مقایسه دو سیستم پرداختی پی پال و پایونیر می توان گفت که هرکدام  در انتقالات متفاوت عملکرد مناسبی خواهد داشت. پی پال شاید برای انتقالات ساده وجوه به دوستان و اعضای خانواده مناسب تر باشد در حالی که پایونیر یک سرویس ایده آل برای تراکنشات مشاغل و بیزنسی ارائه می دهد. 

با این حال اگر به دنبال ارائه‌دهنده انتقال پول برای ارسال تجاری نیستید، احتمالاً ارائه‌دهنده انتقال پول آنلاین PayPal می تواند نیاز های شما را برطرف سازد.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰


 

در ژوئن 2021، ایلان ماسک توییت کرد که نام سگ شیبا اینو خود را «فلوکی» خواهد گذاشت. این منجر به تولد ارز فلوکی اینو (FLOKI) شد. فلوکی اینو ممکن است به‌عنوان ارزی شبیه به دوج کوین شروع به کار کرده باشد، اما نگاهی دقیق‌تر به آن نشان می‌دهد که خیلی بیشتر از اینهاست. فلوکی اینو راه شیبا اینو را دنبال می کند و به اکوسیستم خود کمک و حتی خیریه ها کمک می کند. سازندگان آن را به‌عنوان یک «جریان» و نه صرفاً یک میم کوین می‌بینند. سازمان floki inu چشم انداز ساخت مدارس در کشورهای کمتر توسعه یافته را دارد و همچنین با جنبش میلیون گاردنز، یک کمپین باغبانی توسط برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، همکاری کرده است.

ارز فلوکی اینو چیست؟

فلوکی اینو یک توکن سازگار با ERC-20 و BEP-20 است. این به این معنی است که فلوکی یک کوین چند زنجیره ای است که بر روی هر دو بلاک چین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می شود. جالب اینجاست که برای خرید و فروش توکن Floki Inu مالیات 3 درصدی وجود دارد که برای ارتباط برقرار کردن توکن ها بین دو شبکه اعمال نمی شود. فلوکی معتقد است که این مالیات به خزانه FLOKI می رود. وجوه خزانه داری برای توسعه اکوسیستم فلوکی و همچنین ترویج فلوکی برای پذیرش گسترده تر استفاده می شود. با این حال، وایت پیپر این ارز نشان می دهد که وقتی فلوکی به اندازه کافی بودجه جمع آوری کرد، مالیات ها کاهش می یابد، اگرچه اشاره خاصی به هدف آنها یا میزان کاهش هزینه نشده است. 

پروژه های floki inu

در اینجا نگاهی دقیق تر به پروژه های در حال توسعه فلوکی اینو می اندازیم. این پروژه ها در حال حاضر روی سه ابزار شاخص کار می کند: یک متاورس بازی NFT، یک بازار NFT و کالا و پلتفرمی آموزشی که معتقد است سرمایه گذاران آن را بسیار مورد توجه قرار خواهند داد.

والهالا (Valhalla)

همزمان با رواج بازی های NFT در سطح های مختلف، فلوکی اینو نیز بازی متاورس NFT خود به نام والهالا را ایجاد کرده است. والهالا (بهشت وایکینگ ها بعد از مرگ) یک بازی پاداشی است که جوایز آن بر اساس میزان شرکت اهدا می شود، و بازیکنان مالکیت کاملی بر توکن های فلوکی که در این بازی به دست آورده اند دارند. توکن های فلوکی به عنوان ارز داخل بازی استفاده می شوند و می توان از آنها برای خرید دارایی های مختلف در بازی استفاده کرد. 

دانشگاه فلوکی (floki university)

فلوکی اینو سعی دارد تا جامعه رو به رشد خود در کریپتو را آموزش دهد و آگاهی ها راجع به اکوسیستم فلوکی را بیشتر کند. در حالی که اکثر اوقات آموزش ها برای همه گان رایگان خواهد بود تا بتوانند یادگیری رمزنگاری را در سراسر جهان هدایت کنند، دوره های تخصصی خاص ممکن است نیاز به استفاده از توکن های FLOKI داشته باشند. 

Flokiplaces

Floki Inu ادعا می‌کند که در حال توسعه یک پلتفرم تجارت رمزنگاری کاملاً کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از FLOKI به‌عنوان ارز بومی اصلی، کالاهای مختلف، کلکسیون‌ها و NFT را معامله کنند. این حرکت به دنبال تبدیل Floki به عنوان جایگزین پرداخت برای بیت کوین، دوج کوین و حتی دلار آمریکا است.

از ارز FLOKI چه استفاده هایی می شود؟ 

این میم کوین هیچ مورد استفاده حقیقی ندارد چرا که ماهیت آن بسیار احتکار آمیز است. با این حال، به نظر می رسد فلوکی کمی با بقیه میم کوین ها تفاوت داشته باشد، از این نظر که کاربرد های حقیقی را به عنوان وسیله مبادله ارائه می کند. به دلیل همکاری فلوکی با CryptoCart می توانید در بیش از 1000 فروشگاه آنلاین مختلف، با ارز فلوکی اینو کالا بخرید. فلوکی همچنین به عنوان ابزاری برای خرید کالا های فیزیکی در پلتفرم Curate  لیست شده است. 

توکن های غیر قابل معاوضه و بازی های آنلاین پتانسیل مناسبی برای توکن فلوکی محسوب میشوند چرا که جایگاه آن در بازار ارزهای دیجیتال و پلتفرم گیمینگ می تواند برای سرمایه گذاران فلوکی سود های خوبی به همراه داشته باشد.

آیا فلوکی اینو ارزش سرمایه گذاری دارد؟ 

معامله گران ماهر در بازار می دانند که ارز های کمتر شناخته شده نوسان آمیز تر هستند، پس تا جایی که می توانند از آنها دوری می کنند. دلیل آن هم این است که تعداد زیادی از توکن های موجود در بازار توسط وال ها نگهداری می شود و آنها می توانند قیمت را برای منفعت خود دستکاری کند. 

حتی اگر وال ها قیمت را دستکاری نکنند، به دلیلی عرضه گسترده فلوکی اینو، احتمال رسیدن آن به 0.01 دلار کم است. به علاوه، به نظر می رسد که این ارز در نوامبر 2021 به نقطه اوج خود یعنی 0.00003 دلار رسیده باشد، بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری بر روی این ارز را دارید بهتر است با احتیاط عمل کنید. همیشه احتمال تغییر غیر منتظره در قیمت ارز های دیجیتال وجود دارد و از این رو آینده فلوکی اینو نیز ممکن است دلگرم کننده باشد. 

جمع بندی

فلوکی اینو یک سری پروژه های آینده دار در دست توسعه دارد که می تواند آینده قیمتی این ارز در بازار را تحت تاثیر قرار دهد. 

سرمایه گذاران نابلد به سختی از بازار کریپتو درآمد کسب می کنند و این به این دلیل است که در بیشتر مواقع به دنبال پروژه های خوب نیستند. فلوکی اینو اهدافی فراتر از سودزایی در بازار ارز های دیجیتال را برای خود اعلام کرده است. این میم توکن مانند سایر میم توکن های دیگر، حمایت گسترده جامعه خود را دارد و اگر چه که برخی متخصصان عقیده دارند که بهتر است سرمایه خود را صرف یک کوین معتبر کرد تا یک میم توکن، اما باید منتظر ماند و دید فلوکی اینو در آینده چه عملکردی از خود نشان خواهد داد؛ به روند های صعودی دست می یابد یا جامعه خود را ناامید می کند.



 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

 

سیستم های پرداخت الکترونیکی جایگزینی کارآمد برای شیوه های سنتی انتقال، دریافت و خرید کالا و خدمات هستند. امروزه تعداد زیادی از این سیستم ها در فضای اینترنت وجود دارند که هر یک از آنها دارای ویژگی و البته نقطه ضعف های خود هستند. 

یکی از معروف ترین این سیستم های پرداخت الکترونیکی، سیستم پی پل (PayPal)  می باشد. پی پل امکان انتقال و پرداخت وجه را آسان می کند و کاربران می توانند تراکنش های خود را به طور سریع و ایمن انجام دهند. 

راه های مختلفی برای اضافه کردن پول به حساب پی پل شما وجود دارد، بنابراین در اینجا 4 روش برای واریز  پول به حساب پی پل خود آورده شده است.

واریز پول از طریق حساب بانکی

پی پل توصیه می کند حساب بانکی خود را با حساب کاربری خود در این سیستم پیوند دهید تا بتوانید سریع و ساده پرداخت ها را انجام دهید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

اگر در پی پل حساب کاربری ندارید میتوانید همین حالا اقدام به خرید اکانت پی پل با قیمت مناسب کنید تا از قابلیت های فراوان اینم سیستم بهره مند شوید. 

شما باید حساب بانکی خود را به حساب پی پل خود پیوند دهید تا بتوانید این فرآیند را با موفقیت انجام دهید. نام موجود در حساب پی پل شما باید با نام حساب بانکی شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، انتقال بین حساب بانکی شما و حساب پی پل با شکست مواجه می شود. توجه داشته باشید که این فرایند بین 3 تا 5 روز کاری ممکن است طول بکشد. و در انتها از جانب PayPal یک ایمیل دریافت خواهید کرد که به شما خبر می دهد که تراکنش با موفقیت انجام شده است. 

واریز پول از طریق کارت بانکی به حساب پی پل طبق مراحل زیر انجام می شود.

 

  1. وارد حساب کاربری خود در پی پل شوید. 

  2. روی گزینه transfer money که در زیر موجودی شما در صفحه اصلی پی پل وجود دارد کلیک کنید. 

  3. سپس گزینه " add money to your balance" را انتخاب کنید. 

  4. دستورالعمل هایی که بر روی صفحه ظاهر می شود را دنبال کنید تا از طریق حساب بانکی تان به اکانت پرفکت مانی پول واریز کنید. 

واریز پول از طریق کارت نقدی پی پل 

برای پرداخت هزینه خرید یا ارسال پول به دیگران، نیازی نیست مستقیماً با استفاده از کارت بانکی به موجودی PayPal خود پول اضافه کنید. در عوض، دفعه بعد که تراکنش انجام می‌دهید، پی پل می‌تواند پول را از کارت شما برداشت کند.

این بدان معناست که اگر کارتی را به حساب پی پل خود پیوند دهید، برای ارسال پول به افراد یا پرداخت برای کالا ها نیازی به موجودی ندارید. کارت نقدی پی پل اساسا یک دبیت کارت است که به شما این امکان را می دهد تا از موجودی پی پل خود برای خرید های معمول که از طریق کارت های اعتباری انجام می شود، استفاده کنید و همچنین موجودی پی پل خود را افزایش دهید. 

برای استفاده از این سرویس برای کارمزدی 4.95 دلاری بپردازید.

 

واریز پول از طریق اپلیکیشن paypal

یکی دیگر از راه های کارآمد انتقال پول به اکانت پی پل خود، استفاده از اپلیکیشن پی پل است که مخصوصا برای تکمیل موجودی خود در این سیستم طراحی شده است. این اپلیکیشن در پلتفرم های گوگل پلی و اپل اپ استور موجود است. 

این مراحل را برای شارژ کردن موجودی نقدی PayPal با استفاده از حساب بانکی مرتبط خود از طریق اپلیکیشن پی پل دنبال کنید.

  1. اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود باز کنید. 

  2. بر روی گزینه "paypal balance" کلیک کنید.

  3. گزینه " Add money" را انتخاب کنید. 

  4. مقدار پولی که می خواهید به حساب کاربری تان در پی پل انتقال دهید را مشخص کنید. 

  5. دستور العملات بعدی را دنبال کنید تا پروسه انتقالتان نهایی شود. 

دریافت و انتقال پول از طریق حساب دوستانتان در پی پل

این روش به خصوص اگر قادر به انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پل خود نیستید مناسب است. اصولا، می توانید از دوستان خود بخواهید تا از طریق پی پل برایتان پول واریز کنند تا موجودی حساب پی پل خود را افزایش دهید. پولی که به حسابتان می شود، مستقیم به موجودی تان در پی پل اضافه خواهد شد. 

دریافت پول در این روش بسیار آسان است، فقط مطمئن شوید که فرستنده آدرس ایمیل را به حساب پی پل شما لینک داده است. این موضوع ارسال به موقع و به اندازه پول را تضمین می کند . 

تنها مشکل استفاده از این روش این است که فرستنده پول ممکن است مجبور شود برای انجام تراکنش کارمزدی بپردازد. اگر فرستنده از حساب کاربری خودشان در پی پل برایتان پول واریز کند و از موجودی و اکانت پیوند داده به حساب کاربری استفاده کند، در آن صورت شما لازم به پرداخت هیچ کارمزدی نخواهید بود.  با این حال، در صورتی که فرستنده از کارت نقدی یا دبیت برای ارسال پول استفاده کند، مقداری کارمزد اعمال می شود. 

جمع بندی

پس از اینکه حساب کاربری تان را در پی پل ساختید، برای انجام معاملات مالی نظیر انتقال، دریافت و خرید های اینترنتی باید حسابتان را شارژ کنید. در این مقاله چهار روش کلی انتقال پول به اکانت پی پل خود را توضیح دادیم. پی پل یک سیستم پرداخت آنلاین معتبر برای انجام کلیه تراکنشات مالی است که ویژگی های منحصر به فرد آن توانسته توجه کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند و فعالیت های معاملاتی مالی را که سابقا به وقت و کاغذ بازی زیادی نیاز داشت را تسهیل ببخشد.

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

آیا بیت کوین از 19,000 دلار هم کمتر می شود؟ 

 

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور در 1 ژوئیه اعلام کرد که کشورش 80 بیت کوین [BTC] به ترازنامه خود اضافه کرده است. او همچنین خاطرنشان کرد که این خرید با قیمت 19000 دلار برای هر بیت کوین انجام شده است، سطح قیمتی که او آن را ارزان توصیف کرد.

بسیاری دیگر از حامیان کریپتو نظرات مشابهی دارند، آنها معتقد اند که اینکه بیت کوین در حال حاضر در وضعیت تخفیف یا کاهش قرار دارد. MicroStrategy یکی از این حامی هاست و این سازمان اخیراً از خرید 480 بیت کوین به ارزش تقریبی 10 میلیون دلار خبر داده است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا سطح قیمت 19000 دلار به گفته برخی از این افراد برجسته، نشان دهنده یک تخفیف سالم است.

سطح قیمت فعلی بیش از 80 درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت آن (ATH) نشان می دهد. یک عامل اصلی که به این تصور که بیت کوین 19000 دلار ارزان یا تخفیف خورده است کمک می کند، این است که بیشتر معامله گران سازمانی در سطوح بالاتر قیمت خرید می کنند.

بیت کوین چه نوع تقاضایی را تجربه می کند؟

قیمت بیت کوین پس از سقوط اخیر، بالای 19000 دلار بوده است. این تأیید می کند که پس از تجربه فشار فروش 26 ژوئن، حمایت نزدیک به این سطح قیمت را پیدا کرده است.

تعداد آدرس‌های فعال در همان دوره به میزان قابل توجهی افزایش یافت. با این حال، آخرین آمار نشان می دهد که آدرس های خرید بیشتر از آدرس های فروش هستند.

بیت کوین در 30 ژوئن 699440 آدرس دریافت و 631248 آدرس ارسال داشت. این تأیید می کند که خریداران بیشتری متقاعد شده اند که سطوح قیمتی نزدیک به 19000 دلار، خریداران بیشتری را نسبت به فروشندگان جذب می کند.

آدرس هایی که بین 1000 تا 10000 بیت کوین دارند عرضه خود را از 26.43 درصد در 29 ژوئن به 26.5 درصد تا اول جولای افزایش دادند. این دسته بزرگترین براکت نهنگ را نشان می دهد که بیت کوین را با عرضه کنترل می کند. در نتیجه، این دسته تاثیر قابل توجهی بر عملکرد قیمت داشته است.

 

در مقابل، آدرس هایی که بین 10000 تا 100000 بیت کوین دارند از 11.37% از 29 ژوئن به 11.23% در 1 ژوئیه کاهش یافته است. آدرس هایی که بیش از 100000 بیت کوین در اختیار داشتند، کنترل 4.08 درصد از عرضه بیت کوین را در همان دوره زمانی حفظ کردند.

 

اگر بیت کوین حمایت 19000 دلاری را از دست بدهد چه اتفاقی می افتد؟ 

اگرچه سطح قیمت 19000 دلار در حال حاضر به عنوان یک سطح حمایتی قوی حفظ می شود، اما شرایط نامطلوب بازار ممکن است باعث کاهش بیشتر شود. چنین نتیجه ای در 18 ژوئن مشاهده شد، زمانی که بیت کوین تا 17622 دلار کاهش یافت.

 وقتی خریداران از این کاهش استفاده کردند، به سرعت برگشت. با این حال، در صورت ادامه شرایط نامطلوب بازار، ممکن است قیمت ها کاهش یابد.

یکی از نتایج محتمل اگر بیت کوین به زیر 19000 دلار سقوط کند، فروش گسترده از روی ترس است که ممکن است یک اثر آبشاری ایجاد کند.

انحلال موقعیت های خرید اهرمی نیز ممکن است به نزولی بیشتر کمک کند. سناریوی محتمل دیگر، انباشت قوی است زیرا سرمایه گذاران از سطوح قیمتی کاهشی بهره می برند.

 

  • رها افخمی
  • ۰
  • ۰

 

شیبا اینو یکی از بحث برانگیز ترین توکن های بازار در این اواخر بوده است چرا که برخی از سرمایه گذاران را به طور ناگهانی میلیونر و صاحب سود های کلان کرده است. SHIB یک میم توکن آزمایشی است که خود را «قاتل دوج کوین» نامیده و تا کنون توانسته عملکرد خوبی را از خود در بازار ارز های دیجیتال نشان دهد. این توکن در بلاک چین اتریوم اجرا می شود ولی در بلاک چین های دیگر مثل زنجیره هوشمند بایننس نیز اخیرا فعال بوده است. در این مقاله نگاهی به تحلیل های مختلف درباره آینده ارز شیبا اینو می اندازیم. لازم به ذکر است به دلیل ماهیت نوسانی بازار ارز های دیجیتال، ادعای قطعیتی برای هیچکدام از این این پیش بینی های قیمت شیبا اینو وجود ندارد. 

 

تاریخچه قیمت شیبا اینو

شیبا اینو در 1 آگوست 2020 راه‌اندازی شد. قیمت 1 واحد از دارایی آن 0.00000000051 دلار بود. در آن زمان 100 دلار معادل  196,078,431,372 SHIB  بود. قیمت شیبا اینو از زمان آغاز به کار در صرافی‌های کریپتو، تنها بدون افزایش ناگهانی یا مارپیچ نزولی افزایش یافته بود تا اینکه در 28 اکتبر 2021 به ارزش بی‌سابقه خود رسید.

پس از اینکه شیب به ATH خود رسید، گاوها نتوانستد کنترل بازار را به عهده بگیرند و قیمت به طور مداوم در یک روند نزولی شروع به کاهش کرد. این سقوط به حدی شدید بود که قیمت توکن شیب بیش از نیمی از ارزش خود را تنها در 3 ماه از دست داد.

پیش بینی آینده ارز Shiba inu

پیش‌بینی های آینده ارز Shiba Inu بر اساس تحلیل تکنیکال و عملکرد گذشته این کوین است. با توجه به وضعیت بازار ارز های دیجیتال، معامله‌گران باید قبل از تصمیم‌گیری بری خرید شیبا اینو یا پیش‌بینی ارزهای دیجیتال برای ارزیابی ریسک، تحقیقات خود را انجام دهند. با وجود روند نزولی شیبا اینو در سالهای گذشته، پیش بینی های موجود درباره  آینده شیبا اینو و ارزش سرمایه گذاری آن نسبتا دلگرم کننده هستند. 

 

قیمت شیبا اینو در سال 2022

طبق سایت GOV Capital ، داده‌های نشان می‌دهد که قیمت دارایی منعکس‌کننده روند صعودی عظیم در سال گذشته و با پتانسیل سود بلندمدت فوق‌العاده است. قیمت آتی دارایی 0.000056 دلار تا پایان سال 2022 پیش بینی می شود.

سایت Trading Beasts پیش‌بینی می‌کند که قیمت شیبا اینو تا ابتدای دسامبر 2022 به 0.0000170 دلار برسد. حداکثر قیمت مورد انتظار 0.0000213 دلار، حداقل قیمت 0.0000145 دلار است. پیش‌بینی قیمت شیبا اینو برای پایان دسامبر 2022 0.0000210 دلار است.

سایت Long Forecast پیش‌بینی می‌کند که قیمت شیبا اینو تا پایان دسامبر 2022 به 0.00000424 دلار برسد. حداکثر قیمت مورد انتظار شیبا اینو 0.00000505 دلار است. حداقل قیمت برای سال 2022 ، 0.00000394 دلار است.

 

سایت Digital Coin Price پیش‌بینی قیمت توکن شیبا را این گونه مطرح می کند که این کوین ممکن است تا پایان سال 2022 از 0.0000178 دلار عبور کند.

 Reddit Community می گوید: «بر اساس تجزیه و تحلیل ما، نتایج چندان دلگرم کننده نیستند زیرا ممکن است خرس ها برای SHIB بازگردند و قیمت SHIB ممکن است به 0.000009 دلار در سال 2022 کاهش یابد و برای سرمایه گذاران خطر ایجاد کند.»

قیمت شیبا اینو در سال 2023 تا 2024

سایت business2community.com عقیده دارد با ورود شیبا اینو به بازار متاورس ، در سال 2023، قیمت SHIB به 0.000040 دلار برسد.  

سایت cryptonewsz.com عقیده دارد حداکثر ارزش Shiba Inu برای سال 2023 ممکن است به مرز 0.000058 دلار برسد و آن را به یکی از با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک تبدیل کند.

Coinquora.com می گوید اگر خریداران شیبا سطح پشتیبانی آن را در حدود 100-MA ثابت نگه دارند، زمان و ثبات کافی برای ایجاد حمله بعدی در سطح حیاتی 0.000050 دلار خواهند داشت.

در سال 2024، با توجه به پیش‌بینی کوین شیبا اینو، احتمال تغییر قیمت غافلگیر کننده برای قیمت شیبا اینو وجود دارد زیرا گاوها بازار کریپتو را در دست خواهند گرفت. بار دیگر انتظار می رود که قیمت شیبا اینو با عملکرد متوسط قیمت 0.000065 دلار بر پادشاهی کریپتو حکومت کند. در سال 2024، حداکثر سطح قیمت ممکن است حدود 0.0000696 دلار باشد، که نشان دهنده پتانسیل کامل توکن های شیبا برای حفظ و رشد مداوم حتی در شرایط نامساعد است.

 

قیمت شیبا اینو در سال 2025

طبق آخرین ارتقاها، پیشرفت‌ها، پیش‌بینی قیمت شیبا اینو و پیش‌بینی پروژه‌های جدید پلتفرم، سرمایه‌گذاران Shiba Inu می‌توانند انتظار مشارکت و ادغام‌های زیادی را در حدود سال 2025 داشته باشند.

سال 2025 ممکن است سال معیار باشد زیرا پیش بینی می شود قیمت توکن SHIB از 0.00012 دلار فراتر رود. با پذیرش انبوه، قیمت شیبا اینو تخمین زده می‌شود تا سال 2025 به حداکثر سطح 0.00013 دلار برسد، افزایشی که قبلاً هرگز سابقه نداشته است. Cryptonewsz.com آینده شیبا اینو را اینگونه تحلیل می کند که قیمت آن تا سال 2025 حدود 0.0000725 دلار خواهد شد و با بازگشت سرمایه قابل توجهی نیز در انتظار است. اگر این کوین بتواند از سطح قیمت 0.00009 دلار عبور کند، ممکن است طی چهار سال آینده بازده سالانه ای بیش از حد را ثبت کند.

نتیجه گیری

با وجود نوسانات نزولی که در سالهای اخیر متوجه ارز شیبا اینو بوده است، طرفداران آن دلایل متعددی برای خرید و سرمایه گذاری روی این کوین ارائه می دهند. به عنوان مثال در ژانویه سال 2022، توسعه دهندگان شیبا اینو اعلام کردند که در حال کار بر روی Shibverse هستند - یک پروژه فراجهانی همه جانبه برای اکوسیستم شیبا- که این می تواند دلیل موجهی برای رشد این ارز باشد. در این مقاله سعی کردیم پیش بینی های متعدد از تحلیلگران و سایت های معتبر مختلف را کنار هم قرار دهیم تا به دید کلی راجع به آینده ارز شیبا اینو برسیم. با وجود اینکه شاید این پیش بینی ها همپوشانی زیادی نسبت به یکدیگر نداشته باشند اما در نهایت با بررسی آنها نتیجه میگیریم که سرمایه گذاران می توانند نسبت به آینده شیبا اینو خوشبین باشند و روی این کین برای کسب درآمد حساب کنند. 





 

  • رها افخمی